Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kellenek a tenderek
Magyarország egyik legnagyobb vasúti gyártó cége, a Bombardier MÁV Kft. most azon töri a fejét, miként lehetne hazánkban ismét villamosokat gyártani. Akkor nem kellene hannoveri villamosokra közbeszerzési pályázatokat kiírni, és az iparunkra sem lenne rossz hatással.

A gondolatmenetet már tett is követte, hiszen a cég igazgatója felvette a kapcsolatot a kanadai anyavállalattal is, amely eddig biztató híreket közölt. A villamosok legbonyolultabb része, az alváz, amúgy is itthon készül, ezért már csak valamelyik jármű licencét kellene ide hozni. Az igaz, hogy a hazai nagyvárosok tenderei sorra kudarcba fulladnak, hiszen sem Miskolcnak, sem Debrecennek nem sikerült végigvinnie a kiírt pályázatot. Nagy előrelépés lenne az ügyben, ha az önkormányzatok egységes villamos típusra írnák ki a pályázatokat.

A cég vár az egyéb megrendelésekre is. Már tíz darab, harmadik generációs, felújított IC kocsit leszállítottak a MÁV Start-nak, ám a több éve napirenden lévő ötven darab kocsi felújítására szóló megrendelés azóta sem került terítékre. Pedig a felelős vezetők rendre azt hangsúlyozzák, hogy szükség van a felújításra.

Több jó hír is napvilágot látott. Az egyik, hogy újra tárgyalások folynak a Bombardier által szállított tíz Talent motorvonat lejáró karbantartási szerződések megújítása érdekében, melyre a MÁV már márciusban kiírja a pályázatot. A Dunakeszi székhelyű cég igazgatója szerint ők lennének a legalkalmasabbak a pályázatban leírtak teljesítésére.

Emellett a Bmbardier MÁV Kft. számít még a már leszállított Traxx mozdonyok karbantartására vonatkozó megbízásra is az állami vasúttársaságtól, ám egyelőre híre hamva sincs a tendernek. Ennek az lehet az oka, hogy egyelőre még folyik a mozdonyok tesztüzeme, valamint a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál való engedélyeztetése is.

A cég igazgatója szerint a MÁV nem akar kiszállni a Kft.-ből, hiszen jelentős osztalékokat tud kivenni belőle, csak azt nem érti, miért nem a vasúttársaság a fő vevőjük. Szerinte sokkal szorosabbra kellene fűzniük a stratégiai fontosságú partneri kapcsolatokat, hiszen így mindkét cég hasznot tudna kovácsolni magának az együttműködésből.