Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Füstöl, mint a gyárkémény
A Fővárosi Közgyűlés városfejlesztési és környezetvédelmi bizottságának ülésén a BKV hadrendbe állított buszainak kibocsátási problémáiról esett szó. Nemecz Gábor, a vállalat beszerzési igazgatója elmondta, a cégnek nincs saját forrása új buszok megvételére.

A közlekedési vállalat 1350 autóbuszából kevesebb, mint kétszáznak van Euro 3-as minősítése, a többi mind ennél rosszabb kibocsátási értékekkel rendelkezik. Sajnos a vállalatnak nem áll módjában új buszokat vásárolni, hiszen azoknak a Nemzeti Közlekedési Hatóság által előírt Euro 5-ös kategóriába kellene esniük, azoknak a buszoknak pedig, melyek teljesítik a kritériumokat, igen borsos az áruk. Az igazgató szerint az elmúlt időszakban már többször is vizsgálták ezt a kérdést a cégnél, ám önállóan nem sikerülhet megoldani a gépjárműpark modernizálását.

A Budapesti Közlekedési Központtal közösen keresik az alternatív megoldást, ám nem a BKV-n fog múlni, hogy a beruházás teljes költsége mikor áll rendelkezésre. Az ülésen azért is hangzottak el a gépjárműpark megújítását célzó kérdések, mert Budapest levegője egyre szennyezettebb, és ehhez többek között a közlekedési vállalat buszai is nagymértékben hozzájárulnak. Jelenleg ugyan nincs szmogriadó, hiszen az elmúlt napok időjárása megtisztította a várost, de a szálló por koncentrációja most is több helyen meghaladja az egészségügyi határértéket.

A főváros több pontján kihelyezett mérőállomás adatai alapján azt láthatjuk, hogy a belvárosban a legrosszabb a helyzet, és kifelé haladva egyre csökken a koncentráció. Ebből az következik, hogy az időjárás mellett az emberi tevékenység is komoly befolyással van a szmogra. A kettő együttesen adja a probléma forrását, és mivel az időjárásra nem tudunk hatni, hát a közlekedést és a fűtést kell szabályoznunk.

Sajnos a jelenlegi buszállomány nagyon rossz állapotban van, a járművek többsége lassan már harminc éves lesz. A teljes járműpark cseréjéhez nagyjából nyolcvan milliárd forintra lenne szükség, amely összeszedése jelenleg elképzelhetetlen. A midibuszos tender is kudarcba fulladt, hiszen eredményét a közbeszerzési döntőbizottság megsemmisítette.

Valószínűleg még el kell telnie egynéhány évnek, hogy megforduljon a helyzet. Reméljük, megéljük.