A közlekedési vállalat 1350 autóbuszából kevesebb, mint kétszáznak van Euro 3-as minősítése, a többi mind ennél rosszabb kibocsátási értékekkel rendelkezik. Sajnos a vállalatnak nem áll módjában új buszokat vásárolni, hiszen azoknak a Nemzeti Közlekedési Hatóság által előírt Euro 5-ös kategóriába kellene esniük, azoknak a buszoknak pedig, melyek teljesítik a kritériumokat, igen borsos az áruk. Az igazgató szerint az elmúlt időszakban már többször is vizsgálták ezt a kérdést a cégnél, ám önállóan nem sikerülhet megoldani a gépjárműpark modernizálását.
A Budapesti Közlekedési Központtal közösen keresik az alternatív megoldást, ám nem a BKV-n fog múlni, hogy a beruházás teljes költsége mikor áll rendelkezésre. Az ülésen azért is hangzottak el a gépjárműpark megújítását célzó kérdések, mert Budapest levegője egyre szennyezettebb, és ehhez többek között a közlekedési vállalat buszai is nagymértékben hozzájárulnak. Jelenleg ugyan nincs szmogriadó, hiszen az elmúlt napok időjárása megtisztította a várost, de a szálló por koncentrációja most is több helyen meghaladja az egészségügyi határértéket.
A főváros több pontján kihelyezett mérőállomás adatai alapján azt láthatjuk, hogy a belvárosban a legrosszabb a helyzet, és kifelé haladva egyre csökken a koncentráció. Ebből az következik, hogy az időjárás mellett az emberi tevékenység is komoly befolyással van a szmogra. A kettő együttesen adja a probléma forrását, és mivel az időjárásra nem tudunk hatni, hát a közlekedést és a fűtést kell szabályoznunk.
Sajnos a jelenlegi buszállomány nagyon rossz állapotban van, a járművek többsége lassan már harminc éves lesz. A teljes járműpark cseréjéhez nagyjából nyolcvan milliárd forintra lenne szükség, amely összeszedése jelenleg elképzelhetetlen. A midibuszos tender is kudarcba fulladt, hiszen eredményét a közbeszerzési döntőbizottság megsemmisítette.
Valószínűleg még el kell telnie egynéhány évnek, hogy megforduljon a helyzet. Reméljük, megéljük.