Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Gázos-áremelés
Ha már nem csak az számít, hogy mennyivel repesztünk, mekkora az a csúcssebesség, melyet elérhetünk és mennyire füstöl az a kerék, hanem az is, hogy kevésbé szennyezzük a légkört, akkor nekünk az új, gázüzemű G-Power BMW-re van szükségünk.

A németek nem elégedtek meg a legutóbbi változattal, hiszen az rengeteget fogyasztott és persze már túl unalmas volt. Hogy megmutassák, mire is képesek, ha a környezetvédelemről van szó, megalkották az új Hurricane GS-t.
A G-Power folyamatosan döntögeti meg saját sebességrekordjait az általuk átalakított BMW M5-ökkel, most pedig olyasvalamit kellett kitalálniuk, amit eddig még nem csináltak.

Olcsóbbá és környezetbarátabbá szerették volna tenni legújabb átalakításukat, így születhetett meg a gázzal hajtott GS. Az LPG a németeknél ugyanis fél áron kapható, mint a benzin, bár az is igaz, hogy valamivel több kell belőle. A szakemberek vettek egy M5-öst, melynek V10-es, ötezer köbcentis motorjára hengersoronként ráakasztottak egy-egy szíjjal hajtott kompresszort. A nyomással most csínján bántak, az ugyanis nem kerülhet a 0,6 báros érték fölé, különben némi probléma adódhat a hengerekben.

A kompresszorok felmelegített levegőjét két darab, vízzel hűtött intercooler hűti vissza alacsonyabb hőmérsékletre, így növelvén az alacsony hatásfokot. A 650 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkező motor 660 lóerővel büszkélkedhet, mely 4,6 másodperc alatt gyorsítja a kocsit százas tempóra. Ez egy tizeddel jobb a gyári M5 tudásánál. Tizenegy másodperc kell a kétszázas tempóhoz, és 333 km/h-ig nincs is megállás. Ezek az értékek elég jónak mondhatók, főként, ha figyelembe vesszük, hogy a jármű tömege két tonna.

Mivel az LPG sokkal olcsóbb, lényegesen könnyebb etetni a kicsikét. Ráadásul a gáz miatt tizenöt százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát a levegőbe, így kevésbé terheli a környezetet, nem úgy, mint a pénztárcát.

Csak a dupla kompresszoros rendszer, és a gázra való átalakítás nagyjából tízmillió forintos összegre rúg, így nem éppen tömegcikként kezelhetjük. Ráadásul a valóban könnyű felnik a gumikkal együtt plusz kétmillióért már az autóhoz járnak...