Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kerülgetjük,mint macska a forró kását
Isten útjai kifürkészhetetlenek, hazánkéi pedig közlekedhetetlenek. Még leírni is nehéz, nem hogy átélni. Sajnos ismét át kell élnünk az utak minőségének romlását. Toldozás-foldozás mindenütt, azaz majd csak tavasszal, addig kerülgetjük a kátyúkat.

Minden télen szétesnek a főváros útjai, bárhogyan is próbálják év közben kijavítani azokat. Sajnos a klímaváltozás is bizonyos szempontból szerepet játszik ebben. Az átlaghőmérséklet növekedésével ugyanis sokkal nagyobb lesz a hőingadozás, ez pedig szélsőséges időjárási viszonyokat produkál. Több lesz az özönvízszerű eső, az orkánerejű szélvihar, valamint az áradások és a szárazság is gyakoribbá válnak. Ennek nem csak mi, hanem az utak is megisszák a levét.

Sajnos a nem jól megválasztott minőségű aszfalt három-négy évet bír csak, azután szétesik. Legalábbis ez a leggyakoribb tapasztalat. Bár az utcánk nagyon jól bírja még ma is, pedig nyolcvankilencben aszfaltozták. Az a brigád csinálta, aki korábban a Hungaroringet. Mondanunk sem kell, hogy az út tökéletes állapotban van azokon a helyeken, ahol nem kellett felbontani hol vízvezeték cseréje, hol meg csatornázás miatt.

A jó minőségű utakat csak úgy lehet elkészíteni, hogy a jövő technológiáit alkalmazzuk hozzá. Ezek ugyanis már figyelembe veszik a szélsőséges körülményeket, lényegesen tartósabbak, bár sokkal drágábbak is. Jelenleg nem csak nálunk, hanem a környező országokban is folyik a kátyúmentesítés, hiszen a helyi önkormányzatoknak nincs pénze új utakat építtetni. A keretek szűkösek, így még nem is minden kátyú megszűntetésére jut a pénzből. Inkább csak azokat tömik be, amelyeket nagyon muszáj, a többit pedig kerülgesse az autós.

Rengeteg baleset származik abból, hogy a vezető az út hibáit kerülgeti, és közben nem néz előre. A jelenlegi budapesti utak egyenesen életveszélyesek a motorosokra nézve. A Róbert Károly körúton már akkorák a nyomvályúk, hogy egy normál hasmagasságú autó alja is leér sávváltáskor. Képzeljük el, mit jelenthet ez egy motorosnak. (Tapasztalatból tudjuk, hogy semmi jót.) Az útkezelőt pedig nagyon nehéz utolérni, azt pedig bebizonyítani, hogy az úttest hibája miatt történt a baleset, ma Magyarországon szinte lehetetlen.

Reméljük a jövőben több pénz jut az utak felújítására, és az ember zsebében is több marad, ha nem kell havonta futóműalkatrészeket cserélnie. Addig is fel a fejjel, lesz ez még rosszabb is...