A DEKRA a felmérést azokból a járművekből készítette, amelyek a műszaki vizsgán legalább ezer darabos példányszámban jelentek meg. Az elbírálásnál nem vették figyelembe az elmulasztott karbantartásból eredő problémákat, vagyis a gumikopást és a szélvédő egyes hibáit, de az izzóproblémákat sem. A gyakori hibák, például a rozsdásodás, a törött rugó, vagy az olajfolyás is részét képezik az elbírálásnak. Természetesen a futásteljesítményeket is figyelembe vették, hiszen nem lehet egy lapon említeni a csak városban használt, évi tízezret futott kisautókat egy üzleti utakra használt, éves átlagban akár százezer kilométert is teljesített járművel. Három futásteljesítmény kategóriát készítettek: az első 0-50000 km-ig, a második 50000-100000-ig, a harmadik pedig 100000-150000-ig futott járművek értékelésére szolgál.
Az élbolyban nem csak német márkák szerepelnek, van köztük francia, vagy olasz jármű is. Természetesen a felmérés nem jelenti azt, hogy minden esetben és minden országban ugyanerre az eredményre jutnának. A német autók talán nem csak megbízhatóságuknak, hanem olcsóbb alkatrész áraiknak, valamint szervizellátottságuknak köszönhetően kerülhettek az élre. Japánban bizonyára fordított lenne a helyzet, hiszen ott az európai márkákhoz drágább az alkatrész, ergo hosszabb ideig ülnek a hibákon a tulajdonosok, ez pedig a műszaki vizsgán megmutatkozik.
Az összetettben, vagyis a kilométerosztály és a méretkategória alapján az Opel Insignia végzett az első helyen, megelőzve ezzel a Ford Fiestát, valamint a Toyota Priust. A futásteljesítmény-kategóriákat összegezve már harmadszor nyert zsinórban az Audi A6, valamint ő zsebelte be a felső kategória első helyezését is az Ötös BMW és a Mercedes S osztály előtt. Jól látható, hogy az összesítésekben német autókat említettünk, azonban az egyes kategóriák dobogós helyezettjei között is feltűnően sok a német márka.
A nyolc kategória valamint a három kilométerosztály egyvelegéből huszonnégy első helyet kaphatunk, melyek közül tizennyolcat uralnak a németek. Egyetlen osztályban mutatható ki csak a japán fölény, ez pedig a terepjáróké. Ebben a kategóriában egyértelműen az ázsiaiak győztek, bár ez nem lepett meg senkit, hiszen az előző évek tendenciájához hasonló eredményt kaptunk. Sajnos a felmérés teljes eredményét a német Auto motor und sport Gebrauchtwagen Spezial 2011 című kiadványa teheti csak közzé, így nekünk csak a dobogósok listája jutott.
Íme a rangsor:
Kisautók:
1. Ford Fiesta
2. Renault Twingo
3. Toyota Yaris
Alsó középkategória
1. Toyota Prius
2. VW Golf VI
3. Volvo C30
Egyterűek
1.VW Golf Plus
2. Nissan Note
3. Toyota Corolla Verso
Középkategória
1. Opel Insignia
2. Audi A4
3. Ford Mondeo
Felső kategória
1. Audi A6
2. BMW 5-ös
3. Mercedes-Benz S-osztály
Sportautók és kabriók
1. Mazda MX-5
2. VW Eos
3. Audi TT
Terepjárók
1. Honda CR-V
2. Toyota RAV4
3. Nissan Qashqai
Kisáruszállítók
1. Mercedes-Benz Sprinter
2. FIAT Ducato
3. VW Crafter