Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Gyorsabban Egerig
Ismét egy fontos útszakasz felújításába kezdenek. A tervek szerint ugyanis az Eger és Füzesabony között fekvő utat teljes egészében korszerűsítik, valamint új nyomvonalon építik ki. A Füzesabony és Maklár közti szakaszt már valószínűleg idén átadják a forgalomnak.

Az Egert és az M3-as autópályát összekötő útszakasz felújítása már éppen időszerű volt. Jelenleg ugyan még az előkészítés folyik. A megvalósíthatósági tanulmányok már készülnek, az engedélyek beszerzésének egy része már lezárult, a közmű és egyéb engedélyek megszerzése pedig még mindig folyamatban van. Az előkészületi munkákat az Európai Unió társfinanszírozásával viszik véghez - tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Mivel a kivitelezési engedélyek egy része is elkészült már, a Füzesabony és Maklár közötti pályaszakasz 2,6 kilométerének kivitelezését az év második felében elkezdik, és év végére be is fejezik. A 251-es számú főút a 3-as számú főút és Maklárt összekötő út nyomvonalán épül majd ki, és a tervek szerint kilencven kilométeres óránkénti sebességgel lehet majd rajta közlekedni. Az útszakaszon újabb csomópontot nem alakítanak ki, vagyis marad a 3. számú főúton lévő körforgalom is.

Az Andornaktályát és Maklárt összekötő, elkerülő út tíz kilométer hosszú lesz, és óránként száztíz kilométeres sebességgel lehet majd közlekedni rajta. Ez a szakasz háromszáz méterrel a 2,6 kilométeres szakasz után kiválik a főútból, és teljesen új nyomvonalon halad majd. Ez a szakasz részét képezi a tervezett, Egert és az M3-as autópályát összekötő M25-ös autóútnak, így az elkerülő út egyes részeit annak fél pályájaként tervezik meg. A tervezést a közbeszerzési pályázat nyertese, az Uvaterv Zrt. végzi. A beruházások előkészítése jövőre már be is fejeződik.

Loppert Dániel, a NIF Zrt kommunikációs vezetője, hogy ezzel a beruházással jelentős mértékben javítható lesz Eger elérhetősége, valamint sokkal gyorsabban és biztonságosabban megközelíthető lesz az M3-as autópálya is. Andornaktálya és Maklár is nagy örömmel fogadta az elkerülő szakaszok megépítését, hiszen az utak terhelése, a zaj-, illetve a környezetszennyezés jelentős mértékben csökkenni fog.

Jelenleg az útszakaszon 4200 jármű közlekedik, az előrejelzések szerint pedig ez a szám húsz éven belül megmásfélszereződhet. Természetesen az építkezés nem jöhetett volna létre az Európai Unió segítsége nélkül, hiszen a beruházás előkészítésére a Közlekedési Operatív Program keretén belül 2,24 milliárd forint áll rendelkezésre, melynek csak tizenöt százaléka hazai forrás, a többit az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi.