A válság egy időre betette a kaput az autópiacoknak; csökkent a kereslet, átrendeződött a piac. A jelenlegi eladási számok azonban már arról tanúskodnak, hogy ismét növekszik a kereslet. Az azonban nem tudható, hogy a kedvező folyamat mennyi ideig tart -írja a KPMG tanulmánya. A piacot két részre lehet osztani világszinten, az egyik rész a feltörekvő országok piaca, ahol az olcsóbb járművek segítségével javítanának a mobilitási helyzeten, a másik pedig a fejlett országok piaca, ahol a változó igényekkel kell megküzdeni, például Amerikában.
A mai ember egyre inkább a biztonságra, valamint a takarékosságra törekszik. Az egyre dráguló üzemanyagok arra késztetik a vásárlókat, hogy kétszer is meggondolják, hogy melyik autót veszik meg. Már a környezetvédelem is fontos szempont lett az újautó vásárló szemében -írja a napi.hu. A jövőben speciális igények jelenhetnek meg a piacokon; elkülönülhetnek a városi, a családi, illetve a vidéki, vagy kirándulóautók. Ez azért lehetséges, mert a városoknak egyre gyakrabban kell kemény rendeleteket hozniuk a szmog csökkentése érdekében, vagyis a magas energiahatékonyságú járművek elterjedése várható a városokban.
Ahogy a válság hatása egyre kevésbé érezhető, úgy változnak a fogyasztói igények. Az autóipari szakemberek szerint a takarékosság idén visszaesett a második helyről a negyedikre. Most a helyét a biztonság vette át, a harmadik helyre pedig a stílus jött fel. Jól látható, hogy az emberek milyen gyorsan meg tudnak nyugodni és ismét a luxust tartják szem előtt.
Ebben az évtizedben az elektromos és a hibrid járműveké lehet a főszerep, ám számuk egyelőre csak töredéke lesz a hagyományos járművekének. A szakemberek azt mondják, hogy a jövőben újra lendületbe jöhet az üzemanyagcella. Azonban arra figyelmeztetnek, hogy az elektromos járművek nem biztos, hogy el tudnak majd terjedni, ha nem lesz kiépített támogatási rendszer.
Hazánkban egyelőre a takarékosság és nem a környezettudatosság vezérli az embereket, amikor bioüzemanyagot tankolnak. Többen a hagyományos benzin mellé felesben tankolják az etanolt. Magyarország jelenleg a háromszáz darabos bio kúthálózatával Európában a második legnagyobb. Egyelőre azonban a hiányosságok miatt azt sem lehet tudni, hogy milyen autóba lehet és érdemes etanolt tankolni. Az is problémát jelent, hogy a szabályozás nem egyértelmű, hiszen a biogáz vagy a biodízel egyáltalán nincs szabályozva, ráadásul az utóbbi az adók szempontjából a gázolaj kategóriájába esik, vagyis nem használják ki a benne rejlő lehetőségeket.
A Magyar Bioetanol Szövetség folyamatos tárgyalásokat folytat a megújuló-ügyi államtitkársággal, és a projekt keretein belül az etanol hagyományos üzemű járművekben való alkalmazhatóságát vizsgálja. Az ország adottságai lehetővé tennék, hogy annyi etanolt termeljünk, amennyit fogyasztunk, sőt exportra is szánhatnánk belőle. Ez azonban egyelőre csak a távoli, sejtelmes jövő...