Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Kistérségi töltőállomások
Napjainkban, bár nem is hinnénk, nagyon sokan használnak elektromos járműveket. Elsőre persze mindenki a személyautókra gondol, pedig azon kívül is van élet a Földön...

Vidéki útjaink során egyre többet látunk elektromos kerékpárokból és robogókból. A kisebb településeken szegényebbek az emberek, nem biztos, hogy megengedhetnek maguknak egy személygépkocsit. Az elektromos kerékpárok azonban már lényegesen olcsóbbak, mint annak idején, amikor a piacon megjelentek, az idősebbek pedig előszeretettel használják a bevásárláshoz, illetve a templomba járáshoz.

Egy elektromos kerékpár hatótávolsága átlagosan huszonöt-harminc kilométer, tehát településen belül kiválóan használhatók. De mi van akkor, ha a szomszéd faluban van valami dolgunk? Akkora távolságra bizony már nem biztos, hogy elég az „üzemanyag". A Nyugat-dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség elhatározta, hogy változtat a helyzeten. Elektromos járművek feltöltésére alkalmas töltőállomásokat szeretnének telepíteni a nyugat-dunántúli térségben. A berendezések segítségével akár húsz perc alatt is feltölthető lesz egy elektromos kerékpár, ráadásul az üzemanyag ára nagyjából harmada lesz a fosszilis üzemanyagokénak.

Az idei év végére már akár húsz ilyen szerkezetet is felállíthatnak a térségben. Az ügynökség szerint mérföldkő lehet az ország elektromos közlekedésének megalapozása terén, ugyanis a töltők napelemek segítségével működnek majd. Az egyik ilyen állomás Győrben épül majd ki, ha pedig sikeres lesz az osztrák és német partnerekkel közösen benyújtott uniós pályázat, akkor közös, közép-európai „E-mobility koncepciót" alakítanak majd ki. Ezen kívül a szlovén-magyar határ térségében is terveznek hasonló állomásokat felállítani, hiszen a határmentén lakók közlekedési problémái az állomásokkal részben megoldottak lennének.