Vidéki útjaink során egyre többet látunk elektromos kerékpárokból és robogókból. A kisebb településeken szegényebbek az emberek, nem biztos, hogy megengedhetnek maguknak egy személygépkocsit. Az elektromos kerékpárok azonban már lényegesen olcsóbbak, mint annak idején, amikor a piacon megjelentek, az idősebbek pedig előszeretettel használják a bevásárláshoz, illetve a templomba járáshoz.
Egy elektromos kerékpár hatótávolsága átlagosan huszonöt-harminc kilométer, tehát településen belül kiválóan használhatók. De mi van akkor, ha a szomszéd faluban van valami dolgunk? Akkora távolságra bizony már nem biztos, hogy elég az „üzemanyag". A Nyugat-dunántúli Regionális Innovációs Ügynökség elhatározta, hogy változtat a helyzeten. Elektromos járművek feltöltésére alkalmas töltőállomásokat szeretnének telepíteni a nyugat-dunántúli térségben. A berendezések segítségével akár húsz perc alatt is feltölthető lesz egy elektromos kerékpár, ráadásul az üzemanyag ára nagyjából harmada lesz a fosszilis üzemanyagokénak.
Az idei év végére már akár húsz ilyen szerkezetet is felállíthatnak a térségben. Az ügynökség szerint mérföldkő lehet az ország elektromos közlekedésének megalapozása terén, ugyanis a töltők napelemek segítségével működnek majd. Az egyik ilyen állomás Győrben épül majd ki, ha pedig sikeres lesz az osztrák és német partnerekkel közösen benyújtott uniós pályázat, akkor közös, közép-európai „E-mobility koncepciót" alakítanak majd ki. Ezen kívül a szlovén-magyar határ térségében is terveznek hasonló állomásokat felállítani, hiszen a határmentén lakók közlekedési problémái az állomásokkal részben megoldottak lennének.