Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Jönnek az elektromos haszonjárművek
Az elektromos gépjárművek piaca még csak lassan ugyan, de folyamatosan bővül. A személyautók mellett meg fognak jelenni azok a haszonjárművek, amelyek szintén tisztán elektromos hajtással rendelkeznek. A belgáknál ez a folyamat már elkezdődött.

Már hivatalosan is átadták azt a két Peugeot Partner Venturi modellt a Cofeely Services belga vállalatnak, amely Belgium legnagyobb energetikai, valamint létesítmény-üzemeltetési vállalata. A GDF Suez Energy Service csoporthoz tartozó cég ugyanis úgy döntött, hogy zöldebbé teszi autóparkját, ezáltal csökkenteni szeretné szén-dioxid kibocsátását.

Egyelőre természetesen csak tesztüzemről beszélhetünk, hiszen két autóval nem lehet megváltani a világot. Kísérleti terv részét képezi a járműpark modernizálása, és a vállalat látni szeretné, mennyire válnak be az elektromos meghajtású Peugeot-k. Mivel a kollégáknak elég gyakran kell rövidebb utakat megtenniük két, egymáshoz nem túl távol eső telephely között, így a kis, dobozos járművek tökéletesen alkalmazhatók lesznek erre a célra. Egy éven keresztül fogják dokumentálni a járművek minden egyes rezdülését, és a költségeket, majd végül társcégükkel, a Laborelec-kel közösen ki fogják értékelni az eredményeket.

A tapasztalatokat bővíteni fogja az is, hogy testvérvállalatuk, a Fabricom is hamarosan elektromos kis haszonjárműveket -természetesen Peugeot-kat fog beszerezni, méghozzá egy egész flottányit. A vállalat teljes elégedettsége esetén a két autó mellé be fog szerezni még több elektromos hajtású járművet.

A választás nem véletlenül esett a francia márkára, hiszen már évek óta gyümölcsöző együttműködést folytat a belga vállalatokkal. Ellátja őket járművekkel mind a személygépkocsik, mind a haszonjárművek terén. Gőzerővel folynak a fejlesztések az elektromos gépkocsik kifejlesztésére, valamint idén már piacra dobják dízel-hibrid üzemű autóikat is. A belgák már érzik, hogy váltani kell, ezért a Peugeot most ezen a téren fog erősebb együttműködésre törekedni a cégekkel.

A haszonjárművek közé tehát a Peugeot Partner Origin Electric Venturi került be elsőként, mint elektromos jármű. Nincs zajszennyezése, sem pedig szén-dioxid kibocsátása. Akkumulátorait Nátrium-nikkelklorid anyagból készítették, így hatótávolsága terheléssel együtt százhúsz kilométer egyetlen feltöltéssel. A feltöltés ideje a 220 voltos hálózatról öt órát vesz igénybe, ám ekkor még csak nyolcvan százalékos töltöttség érhető el. A teljes töltés nyolc órát vesz igénybe. A kocsi maximális sebessége száztíz kilométer óránként.