Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A hazai is tökéletes
A magyar ipart a legjobban úgy lehet támogatni, ha Magyarországon gyártott terméket vásárolunk. Sokan mondják, hogy a hazai minőség alulmúlja a külföldit, ám ez nem minden esetben van így, és úgy tűnik, ezt a Kapos Volán Zrt. is jól tudja.

A buszvásárláshoz nem feltétlenül kell külföldi járművekre gondolni. Itthon is vannak autóbusz építő cégek, melyek nagyon is versenyképes áron és jó minőségben képesek buszokat előállítani. Ráadásul a hosszú évek folyamatos üzemeltetéséhez szükséges alkatrész ellátottság sokkal jobban biztosítva van, mint egy külföldi jármű esetében.

A Kapos Volán Zrt. úgy döntött, hogy a magyarországi NABI üzemtől vásárol buszokat. Az erről szóló szerződést már hétfőn aláírta a két fél Kaposvárott. Az új típus neve Sirius, és a NABI budapesti (Mátyásföld) és kaposvári üzemében készül. A legutóbbi tervek szerint már ősszel forgalomba állhatnak a járművek a somogyi megyeszékhelyen.

A Sirius család első darabját a Kaposvári Tömegközlekedési Zrt. vásárolta meg, és az elmúlt néhány hónapban több városban is sikeres próbaüzemben vettek részt vele. Az autóbusz kifejlesztése nyolc hónapot, valamint százmillió forintot vett igénybe.

Az autóbuszcsalád második darabja tehát a Kapos Volán Zrt.-hez fog kerülni, kifejlesztése azonban öt hónapot vesz igénybe. Az új prototípus a legkorszerűbb megoldásokkal lesz felvértezve, és alapára negyvenhatmillió forint környékén mozog majd. A volán társaságnak jelenleg is vannak NABI 700 SE típusú buszai, amelyek már évek óta sikerrel teljesítenek a közúton. Ennek a családnak is az első vásárlója a kaposvári cég volt, ám a sikeren felbuzdulva azóta több cég is vásárolt belőlük.

A NABI kaposvári üzemének létesítésébe tizenegy évvel ezelőtt kezdtek bele, 2002-ben pedig megindult a tisztán kompozit vázszerkezetű autóbuszok gyártása. A hatalmas mérvű (ötmilliárdos)fejlesztések nem voltak hiábavalóak, hiszen azóta ötszáz busz karosszériáját készítették el és szállították le időben.