Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
0,9
A társadalom lassan átalakul, és értékelni kezdi a kis fogyasztású járműveket. A Katarban bemutatott új Volkswagen prototípus pontosan ilyen jellegű, hiszen mindösszesen kilenc decilitert fogyaszt száz kilométeren, és még nagy sebességgel is képes közlekedni.

Sokan azt gondolják, hogy egy kis fogyasztású autóval nem lehet gyorsan menni, hiszen valószínűleg nem egy erőgép. Sokan próbálkoztak már hasonló megoldásokkal, ám kevesen jutottak el a célig. A német gyártó már lassan tízedik éve, hogy bemutatta L1-es tanulmányautóját, amely már a nevével is utal arra, hogy egy liter környékén fogyaszt.

Most azonban a mérnököknek sikerült karcsúsítaniuk a fogyasztást, így az 1,4 literről lecsökkent 0,9 literre. A szén-dioxid kibocsátás 36 grammról pedig 24 grammra fogyott. Az autó karosszériáját kiszélesítették, így mos már nem egymás mögött, hanem egymás mellett ülhet vezető és utasa. A jármű méretei tehát megváltoztak; 1,68 méter széles, 3,97 méter hosszú, és 1,18 méter magas.
Az ajtók felfelé nyílnak, mégpedig az „A" oszlophoz vannak rögzítve. Mivel elég rövid és lapos, nagyon könnyen kezelhető, még a parkoláshoz is csak egy Trabantnyi hely szükségeltetik. A légellenállási tényezője is már-már tökéletes, hiszen 0,186.

Hogy mit is rejteget a motorháztető alatt? Egy nem éppen szomjas, kéthengeres, nyolcszáz köbcentis, negyvennyolc lóerős dízelmotort, valamint egy huszonhét lóerős villanymotort, így együttesen hetvenöt lóerőre képesek. A kis fogyasztást nagyban segíti a kompozit anyagokból készült karosszéria, mely mindösszesen csak 795 kilogrammot nyom. A magnézium-ötvözetből készült kerekek mögött kerámia féktárcsák bújnak meg, a futóműalkatrészek, valamint a féknyergek is alumínium-ötvözetből készültek.

A motor(ok) erejét egy duplakuplungos DSG sebességváltómű továbbítja a kerekekhez, melynek hét fokozata tökéletes gyorsítást von maga után. Ha teljesen elektromos hajtással szeretnénk menni, azt maximum harmincöt kilométeres óránkénti sebességig tehetjük meg, hiszen a fölött a dízelmotor is bekapcsol, és rásegít a hajtásra. A lítium-ionos akkuk segítségével és egy kis gázolajjal csak 11,9 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, végsebességét pedig lekorlátozták 160 km/h-nál.

A jármű valószínűleg soha nem fog kereskedelmi forgalomba kerülni, ám a belezsúfolt technológiákat az elkövetkezendő típusokhoz fel tudják majd használni.