Sokan azt gondolják, hogy egy kis fogyasztású autóval nem lehet gyorsan menni, hiszen valószínűleg nem egy erőgép. Sokan próbálkoztak már hasonló megoldásokkal, ám kevesen jutottak el a célig. A német gyártó már lassan tízedik éve, hogy bemutatta L1-es tanulmányautóját, amely már a nevével is utal arra, hogy egy liter környékén fogyaszt.
Most azonban a mérnököknek sikerült karcsúsítaniuk a fogyasztást, így az 1,4 literről lecsökkent 0,9 literre. A szén-dioxid kibocsátás 36 grammról pedig 24 grammra fogyott. Az autó karosszériáját kiszélesítették, így mos már nem egymás mögött, hanem egymás mellett ülhet vezető és utasa. A jármű méretei tehát megváltoztak; 1,68 méter széles, 3,97 méter hosszú, és 1,18 méter magas.
Az ajtók felfelé nyílnak, mégpedig az „A" oszlophoz vannak rögzítve. Mivel elég rövid és lapos, nagyon könnyen kezelhető, még a parkoláshoz is csak egy Trabantnyi hely szükségeltetik. A légellenállási tényezője is már-már tökéletes, hiszen 0,186.
Hogy mit is rejteget a motorháztető alatt? Egy nem éppen szomjas, kéthengeres, nyolcszáz köbcentis, negyvennyolc lóerős dízelmotort, valamint egy huszonhét lóerős villanymotort, így együttesen hetvenöt lóerőre képesek. A kis fogyasztást nagyban segíti a kompozit anyagokból készült karosszéria, mely mindösszesen csak 795 kilogrammot nyom. A magnézium-ötvözetből készült kerekek mögött kerámia féktárcsák bújnak meg, a futóműalkatrészek, valamint a féknyergek is alumínium-ötvözetből készültek.
A motor(ok) erejét egy duplakuplungos DSG sebességváltómű továbbítja a kerekekhez, melynek hét fokozata tökéletes gyorsítást von maga után. Ha teljesen elektromos hajtással szeretnénk menni, azt maximum harmincöt kilométeres óránkénti sebességig tehetjük meg, hiszen a fölött a dízelmotor is bekapcsol, és rásegít a hajtásra. A lítium-ionos akkuk segítségével és egy kis gázolajjal csak 11,9 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, végsebességét pedig lekorlátozták 160 km/h-nál.
A jármű valószínűleg soha nem fog kereskedelmi forgalomba kerülni, ám a belezsúfolt technológiákat az elkövetkezendő típusokhoz fel tudják majd használni.