A történészek szerint elsőként Dennis Papin próbálkozott a sűrített levegős hajtás ötletével 1687-ben. A gyakorlati megvalósítás azonban csak 1840-ben történhetett meg, amikor Andraud és Tessie Motay előálltak léghajtányukkal. Még néhány év, és Nantes utcáin már pneumobilok közlekedtek a kötöttpályás tömegközlekedésben. Ezután a szerkezet Amerikában is elterjedt, igaz, csak a bányákban alkalmazták őket, ahol nem volt szabad villany, vagy belsőégésű motorokat használni a robbanásveszély miatt.
Az elmúlt században léghajtású személygépkocsik építésével többen is foglalkoztak, ám egyik fejlesztés sem ért el komoly sikereket. Volt olyan, aki sűrített levegős járművét benzinnel indította, ám tizenhat kilométeres óránkénti sebességnél átkapcsolt nagynyomású levegőre. Ez a találmány azért is volt fontos, mert feltalálója, Lee Barton Williams elsőként lépte át vele a 95 km/h-s sebességet.
Az olcsó benzin és gázolaj árak háttérbe szorították az ötletet, és szinte teljesen feledésbe merült. Genfben azonban ismét kísérleteznek léghajtásos motorkocsik kifejlesztésével, és a szegmensben egyre több a befektető is. A személygépkocsik hajtástechnikáját figyelve talán a legnagyobb sikerek a francia MDI (Motor Development International) számlájára írhatók. Azt mondják, hogy száz kilométert mindössze kétdolláros költséggel képesek lehetünk megtenni. Egyetlen feltöltéssel mindösszesen csak 180 kilométert lehet megtenni, ám egy kis benzin hozzákeverésével ez a szám meg is tízszerezhető. Ekkor a fogyasztás már csak 1,8 literesnek felel meg száz kilométerenként. A kis AirPod modell gyártása ugyan sorozatban még nem kezdődött meg, ám a fejlesztések folynak, hiszen az indiai óriáskonszern, a Tata is beszállt a közös fejlesztések érdekében.
Angelo di Pietro, ausztrál mérnök egy léghajtású forgómotort készített. A mindösszesen tizenhárom kilogrammot nyomó erőforrás a kis belső súrlódása miatt alkalmazható hatékonyan -írja a pneumobil.hu. Sík terepen a tesztek szerint ötven kilométeres sebességre képes felgyorsítani a járművet, hátránya azonban az, hogy csak egy órán át képes üzemelni. A kocsit jelenleg ausztrál kertészek használják, a feltaláló pedig a tapasztalatokat fel fogja használni a továbbfejlesztéshez.
A piacon tehát az elektromos meghajtás mellet a sűrített levegős hajtás is meg fog jelenni, azonban erre még várnunk kell néhány évet. Mivel a teljesítmény/tömeg arány még nem az igazi, így városi autóként, rövidtávú kiszállító járműként, valamint targoncaként üzemelhet a jövőben.