Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Aki iszik, nem vezethet?!
Az ittas vezetés még mindig hatalmas problémát jelent. A balesetek túlnyomó részét az illuminált állapot okozza. De miként lehetne javítani az elkeserítő adatok arányán?

Külföldön már folynak a fejlesztések a legkülönbözőbb technikai vívmányok kifejlesztése érdekében. A legegyszerűbb megoldás valóban az volna, ha a jármű valahogy érzékelné, hogy sofőrje többet ivott a kelleténél, és nem engedné beindítani a motort.

Amerikában már régóta kísérleteznek hasonló megoldásokkal, ám elterjedésükre még várni kell. A szakértők ugyanis azt mondják, hogy legalább tíz év kell ahhoz, hogy sorozatgyártásban bekerüljenek a járművekbe. A megoldások tárháza gyakorlatilag korlátlan. Vannak olyan érzékelők, melyek a vezető bőrén keresztül érzékelik az alkoholszintet, amikor az megfogja a kilincset, vagy a kormánykereket. Más szerkezetek a sofőr leheletéből állapítja meg, hogy fogyasztott-e alkoholt. A visszaeső vezetők autójába az amerikai hatóság már alkalmaz ilyen készüléket, abba azonban minden elindulás előtt bele kell fújni.

Az új rendszerek teljesen automatikusan működnek majd, semmiféle segédeszközre nem lesz szükség. Egyszerűen annyit tesznek, hogy a szint feletti alkoholérzékelés esetén nem engedik beindítani a gépjárművet. Jól hangzik, ám több akadálya is van a dolognak. Az első az, hogy a kutatók szerint az alkoholszint menet közben is emelkedhet attól függően, hogy az ivászat után ki, és mennyit evett. Az emésztés, illetve az alkohol semlegesítése között nincs egyenes arányosság, így előfordulhat, hogy vezetés alatt emelkedik a véralkoholszint.

A nagyobb problémát pedig inkább az jelenti, hogy a jövőben sem kívánják kötelezővé tenni a járművekbe szerelt alkoholszondát. Ez azt is jelentheti, hogy amelyik gyártó szondával szerelt járművet készít, az nem biztos, hogy emelkedő keresletre számíthat autói iránt. Ráadásul mérési hibákkal is számolni kell, így több autó a józan embereknek sem engedné elindítani magát. És akkor még nem is beszéltünk arról az iparágról, amely ezen eszközök kiiktatására fog szakosodni.

Összegezve tehát nem valószínű, hogy a közeljövőben minden autóban kötelezővé tennék a szonda alkalmazását, ám addig is nekünk kell tenni azért, hogy ittasan senki ne ülhessen a volán mögé.