Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Mini-maximálás
Ha valakit megkérdezünk, hogy a kisautók közül melyik a kedvence, valószínűleg a Minire fog szavazni. Az apró jármű ugyanis annyira változatos, hogy szinte mindenki megtalálja benne a számára megfelelő megoldást. És most tovább bővült a paletta.

A márka bárki ízlésének megfelelő megoldásokat kínál. Hiszen van a legegyszerűbb, kis fogyasztású dízel, van az erősebb szívómotoros benzines, van a háromajtós, lényegét tekintve kombi Clubman, valamint a sebességet kedvelőknek kitalált erősített szívómotorral szerelt Cooper, a turbós Cooper S, sőt a listán szerepel a legerősebb John Cooper Works változat, amely benzines motorjából 210 lóerőt is képes kisajtolni.

Idén újításokkal rukkoltak elő a mérnökök, hiszen kétféle lehetőséget is kínálnak autónk egyedivé tételére. Sokan azt mondják, hogy az eddig legerősebb változat nagyon jól megy, ám esztétikailag nem túl fényesre sikeredett. Más autókon ugyanis inkább a dizájnra fektetik a hangsúlyt, így az is vesz díszítő csomagot, akinek a leggyengébb motorral szerelt járműve van. A Mininél valószínűleg meghallották a kritikákat, hiszen most John Cooper Works Pack néven az összes variánshoz elérhetővé válik a szépészeti beavatkozás.
Valóban sikerült szemet gyönyörködtetőt alkotniuk a tervezőknek, hiszen annak ellenére, hogy egyszerű, most már rettentően sportos megjelenést is kölcsönöz a kocsiknak.

A komolyabb változáson azonban a motorpaletta ment keresztül. Ugyanis végre beültették a BMW 5-ben alkalmazott kétliteres turbódízelt, ami a Cooper SD változatokban dolgozik majd. A Mini, a Clubman, a Countryman és a Convertible változatokban is elérhetővé válik a bivalyerős olajkályha. A motor teljesítményét azért visszafogták, hiszen a kis karosszériát meg kellett volna merevíteniük, ez pedig plusz tömeget eredményezett volna, ami pedig többletfogyasztásban jelentkezett volna.

De nem így történt. A teljesítmény jelenleg 143 lóerő és 305 Nm. Ezen adatok birtokában az apró Mini 8,1 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig 215 km/h. Az átlagfogyasztása 4,3 liter körül mozog, de még az összkerékhajtással felszerelt Countryman is beéri az ötliteres átlaggal. Alapesetben hatsebességes manuális váltómű van a járművekbe építve, persze opcióként választhatunk hatsebességes automatát is. A továbbiakban az 1,6 literes dízelmotor csak manuális váltóművel lesz kapható, aki pedig a Cooper D-t választja automatával, az a kétliteres dízelt kapja, ám tovább fojtott teljesítménnyel.