A márka bárki ízlésének megfelelő megoldásokat kínál. Hiszen van a legegyszerűbb, kis fogyasztású dízel, van az erősebb szívómotoros benzines, van a háromajtós, lényegét tekintve kombi Clubman, valamint a sebességet kedvelőknek kitalált erősített szívómotorral szerelt Cooper, a turbós Cooper S, sőt a listán szerepel a legerősebb John Cooper Works változat, amely benzines motorjából 210 lóerőt is képes kisajtolni.
Idén újításokkal rukkoltak elő a mérnökök, hiszen kétféle lehetőséget is kínálnak autónk egyedivé tételére. Sokan azt mondják, hogy az eddig legerősebb változat nagyon jól megy, ám esztétikailag nem túl fényesre sikeredett. Más autókon ugyanis inkább a dizájnra fektetik a hangsúlyt, így az is vesz díszítő csomagot, akinek a leggyengébb motorral szerelt járműve van. A Mininél valószínűleg meghallották a kritikákat, hiszen most John Cooper Works Pack néven az összes variánshoz elérhetővé válik a szépészeti beavatkozás.
Valóban sikerült szemet gyönyörködtetőt alkotniuk a tervezőknek, hiszen annak ellenére, hogy egyszerű, most már rettentően sportos megjelenést is kölcsönöz a kocsiknak.
A komolyabb változáson azonban a motorpaletta ment keresztül. Ugyanis végre beültették a BMW 5-ben alkalmazott kétliteres turbódízelt, ami a Cooper SD változatokban dolgozik majd. A Mini, a Clubman, a Countryman és a Convertible változatokban is elérhetővé válik a bivalyerős olajkályha. A motor teljesítményét azért visszafogták, hiszen a kis karosszériát meg kellett volna merevíteniük, ez pedig plusz tömeget eredményezett volna, ami pedig többletfogyasztásban jelentkezett volna.
De nem így történt. A teljesítmény jelenleg 143 lóerő és 305 Nm. Ezen adatok birtokában az apró Mini 8,1 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig 215 km/h. Az átlagfogyasztása 4,3 liter körül mozog, de még az összkerékhajtással felszerelt Countryman is beéri az ötliteres átlaggal. Alapesetben hatsebességes manuális váltómű van a járművekbe építve, persze opcióként választhatunk hatsebességes automatát is. A továbbiakban az 1,6 literes dízelmotor csak manuális váltóművel lesz kapható, aki pedig a Cooper D-t választja automatával, az a kétliteres dízelt kapja, ám tovább fojtott teljesítménnyel.