A kormány tagjainak korábbi nyilatkozataiból az is kiderül, hogy a tömegközlekedés átszervezésétől nagyobb mértékű megtakarításokat várnak. Azt azonban, hogy ezt mely területektől várják, egyelőre nem lehet tudni. A lehetőségek között van a közlekedési társaságok rendelkezésére bocsátott fogyasztói árkiegészítések csökkentése is.
Mint azt jól tudjuk, hazánkban is támogatva vannak az egyes társadalmi körök, vagyis az idősek, a gyerekek, a fiatalok és a rászorulók utazásai. Ők természetesen a teljes ár egy részét fizetik csak ki, amikor bérletet vagy jegyet vásárolnak. A teljes ár és a kedvezményes ár közötti különbséget fogyasztói árkiegészítés címén a Magyar Állam fizeti meg a közlekedési társaságoknak. Nagy problémát jelent, hogy a MÁV elnök-vezérigazgatója, Szarvas Ferenc azt nyilatkozta, hogy a teljes árú jegyet mindösszesen az utazók csak tizenkét-tizenöt százaléka fizeti ki, a többiek mind jogosultak valamilyen kedvezményre. A Volán társaságoknál szintén ugyanez a helyzet. Ha a fogyasztói árkiegészítést megkurtítják, az utasok fogják megfizetni a különbözetet, vagyis a kedvezményeik csökkenni fognak.
Állítólag felmerült a helyzet javítására olyan megoldás is, hogy a tömegközlekedést szuperkedvezménye, öt százalékos áfa-kulcsba sorolnák. Így viszont csak akkor érhetnek el sikereket, ha a társaságok mérséklik az árakat, hiszen akkor többen fognak tömegközlekedéssel utazni, ez pedig bevétel növekedést okoz.
A költségcsökkentés további megoldásai között szerepel a párhuzamos járatok csökkentése. Ez teljesen logikusnak hangzik, hiszen minek megy a busz és a vonat egy időben, amikor válthatnák is egymást. Így az emberek is jobban járnának, hiszen kisebb lenne a várakozási idő, ráadásul mindenki pontosabban meg tudná tervezni a munkába járáshoz szükséges időtartamot. Természetesen ehhez az is kell, hogy a vonatok ne késsenek annyit, és sokkal megbízhatóbbak legyenek a vasúti pályák.
A társaságok egyetlen holdingba való tömörítésével a beszerzésen és a menedzsmenten lehetne sokat spórolni. És bár takarékosságot remélnek tőle, egyelőre még nem bizonyított a tény.
A felsorolt intézkedések összesen sem kovácsolnának akkora árbevételt, hogy az megmenthetné a vasúttársaságot. Szakértők szerint ugyanis ezek a lépések mindössze néhány tízmilliárdot képesek spórolni a társaságnak, az azonban az alulfinanszírozottság problémájával küszködik.