Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Informatika
Informatika
A videós tartalmak elözönlik a világhálót
Az érzékszervek közül a legtöbb információ (90%) a látás révén érkezik az agyba, így az emberek természetes igénye, hogy a számukra „legkényelmesebb" és egyben leghatékonyabb módon, képi formában jussanak hozzá az őket érdeklő tartalmakhoz. A sávszélesség drasztikus bővülésével ezt az igényt már az internet is képes kielégíteni, így mára a videós tartalmak otthoni és vállalati terjedése lett a világháló egyik legmarkánsabb tendenciája. Ezt mutatja a Cisco Magyarország több mint 540 fő körében végzett nem reprezentatív felmérése is, amelyben hazai vállalatok képviselői vettek részt.

A felmérésben résztvevők 73%-a hetente, 41%-a pedig naponta néz videót az interneten, és csupán 7%-uk nem él egyáltalán ezzel az eszközzel. A videós tartalmak közül talán meglepő módon nem a szórakozás, hanem az információszerzés áll az első helyen (híreket 56%-uk néz), ezt követik a filmek (35%) és a videóklippek (31%), emellett a 36%-uk más tartalmakat is rendszeresen fogyaszt.

A web 2.0 terjedését jelzi, hogy a felhasználók egynegyede (24%) nem csak nézi a videókat, hanem már fel is töltött ilyen tartalmat az internetre.

A videó munkahelyi elterjedését jellemzi, hogy a válaszadók 69%-a használ valamilyen videó alkalmazást a munkahelyén, 18%-uk pedig rendelkezik webkamerával és ezt a kollégákkal folytatott videohívásokra is használja. Egynegyedük rendszeresen folytat videokonferenciákat, 13%-uk pedig rendszeresen kap videóüzeneteket a cég vezetőségétől. A megkérdezettek 11%-a szeretné, ha otthonában is elérhető lenne a személyes találkozók élményét adó Telepresence megoldás.

A videós eszközök és alkalmazások jövőbeni terjedését tekintve is jelentős fejlődést vetítenek elő a válaszok. A válaszadók 38%-a tervezi, hogy gyakrabban használja a videohívásokat a barátokkal és a kollégákkal való kapcsolattartásra, 24% pedig webkamerák felszerelését tervezi otthonának felügyeletére.

A videós szolgáltatásokat tekintve a válaszadók 12%-át érdekelné, ha bankja, biztosítótársasága, telekommunikációs vagy más szolgáltatója lehetőséget biztosítana az ügyfélszolgálat vagy szakértők videón keresztüli elérésére.

A felmérés résztvevői által legtöbbet látogatott videó portálok a YouTube (60%), az IndaVideo (10%) és a Videa (7%).