Vannak országok, ahol nagyon fontos közlekedési eszköznek számít a metró, ráadásul rengeteg van belőle. Ha csak a párizsi tömegközlekedést vizsgáljuk, jóformán minden utcasarkon más és más metróvonalat találunk. Budapesten még a négyes metrót sem tudják befejezni, máshol meg az a legfontosabb része a dolgoknak, hogy mennyire stílusos a szerelvény. Kijelenthetjük, hogy a német autógyártó tervezői nem csak autóikkal remekelnek. Terveztek más hajót, repülőt, és bármilyen hihetetlenül hangzik is, még buszmegállót is.
Tavaly nyáron a Siemens felkérte a BMW amerikai formatervező-részlegét, hogy tervezzen nekik egy stílusos metrószerelvényt, mégpedig a természetesség jegyében. A látványtervek végre elkészültek.
Fontos szempont volt a tervezésnél, hogy a megfelelő mennyiségű ember beférhessen a szerelvénybe, ráadásul kényelmesen álljanak és üljenek. Az ergonómia mellett a metrószerelvény méretei is számítanak, hiszen a fúrópajzs adott méretű alagutat fúr, így alkalmazkodni kellett a szabványokhoz. Az is nagyon fontos volt, hogy a majdani megrendelők könnyedén alkalmazhassanak kisebb változtatásokat, akár testre is szabhassák a kocsik kialakítását. Más ország, más szokások.
Bár a formája a budapesti egyes számú vonal kocsijainak jövőbeli generációjára emlékeztet - hiszen fölfelé csúcsosodik -, az ajtókban hatalmas az üvegfelület, szemből pedig trapéz formájú. A formatervezők odafigyeltek a praktikus részletekre is. Reggel az emberek még fáradtak, nyűgösek a korai kelés miatt, ezért a metró nyugtató kékes színű megvilágítást alkalmaz. Esténként egye inkább piros tónusúba vált a színe, hiszen a meleg színek nagyon jól esnek egy fárasztó nap után. Hogy mindenki tudja, mennyi ideje maradt a be-, és kiszállásra, az ajtók fölé egy kis digitális homokórát terveztek.
A metrószerelvény belső formavilága a természetet idézi. Az ülések fa színűek, az ajtókkal szemben felállított, központi kapaszkodók pedig egy fára emlékeztetnek. A törzse alulról indul, majd szerteágazó ágai a kényelmes kapaszkodásban segítik az utasokat. Az utasoknak szokása az ajtókban megállni, ezért az ajtók mellett apró támasztó-ülőkék vannak felszerelve, melyek szintén a kényelmet hivatottak szolgálni.
Egyszóval nagyon jól sikerült a munka, a Siemens boldog lehet, hiszen ez a szerelvény igazán szemet gyönyörködtetőre sikeredett, és biztosak lehetnek benne, hogy lesz rá kereslet.