Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Újjászületik a GT
A legendás járművek mindig is csodálatot váltottak ki azok között, akik megtanulták értékelni a remekbeszabott, mérnöki vívmányokat. A tervezés csúcsainak megmászása természetesen minden esetben meghozta a sikert. Ezen felbuzdulva a Ford újraélesztheti a GT-t.

A Ford GT egy szupersportautó, melyet 2003-tól gyártottak. A hatvanas évek sikerein felbuzdulva a GT40 méltó utódját szerették volna újraálmodni, és úgy tűnik sikerült is. A nem éppen az olcsó kategóriába tartozó jármű külsőleg a Le Mans-i győztest idézi, hiszen festése megegyezik a korabeli autókéval. Feltöltött motorja középen helyezkedik el, 5400 köbcentiméteres hengerűrtartalommal rendelkezik, és az ötszáz lóerő mellett 678 Nm-t teljesít. Független kerékfelfüggesztése jól irányíthatóvá teszi, ami kell is, hiszen a hatsebességes, manuális váltó a hátsó kerekeket hajtja. A Brembo fékek és a Goodyear Eagle F1 gumik a tökéletes megállásról gondoskodnak, 330 km/h-ról lassítják a járművet. Karosszériája egyébként alumínium, a motorháztető pedig alumínium-szénszál ötvözet.

Új fejezet nyílhat tehát a Ford történetében, hiszen a legendás GT nevet most egy újabb változat viselheti. Ugyan az információink korlátozottak, ám a pletykás szájak szerint a karosszériája az elődhöz hasonló anyagokból készül majd, azzal a különbséggel, hogy alumíniumból csak az alvázat készítik majd, a karosszériaelemek pedig szénszálból épülnek majd fel. Alakja a retro jegyében nagyon hasonlít majd az elődhöz.

A hatalmas teljesítményt még tovább szeretnék fokozni a mérnökök; a szokásos V8-as mellé hibrid technológiát is bevetnének, így nem csak erősebb, de gazdaságosabb is lehetne a sportkocsi. A hatszáznyolc lóerős motor könnyedén mozgatja az 1400 kg-os kasztnit, hiszen három másodperc alatt gyorsítja fel száz kilométeres óránkénti sebességre, a száguldás vége pedig 322 km/h-nál lesz.

Az autót az energiatakarékosság jegyében start/stop rendszerrel is felszerelik majd, bár ettől függetlenül nem valószínű, hogy valaki is városi furikázós autóként szeretne bánni vele. Kifejezetten pályára termett jószág, bár kétszemélyes túrázáshoz is kiválóan alkalmas. A sorozatgyártás időpontjáról egyelőre nem esett szó, az azonban egészen biztos, hogy a Ferrari 458 Italia és a McLaren MP4-12C komoly vetélytársa lehet.