Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hatóság, vagyis az NHTSA kivizsgálta a Toyoták és Lexusok legveszélyesebb problémáját, amely miatt többen is meghaltak a közutakon. A gubanc a gázpedállal volt, hiszen a teljesen elektronikus egység akkor is adott gázt, ha a vezető elengedte a pedált. A hatóság azonban kiderítette, hogy nem a Toyota hibájából adódtak a balesetek, hiszen a nem az elektronika okozta a bajt.
A vizsgálatokba még a NASA elektromérnökeit is bevonták, akik többszázezer programsort teszteltek az autó elektronikájában, míg végül megállapították, hogy annak semmilyen problémája sincs. Tehát az autó nem képes magától gyorsítani, őrült száguldásba kényszerítve ezzel a vezetőt. Azt tudjuk, hogy Amerikában az automata sebességváltóval szerelt járműveket preferálják, így még a kuplungot sem tudja kinyomni a sofőr vész esetén.
A tőzsdei befektetők rettentően örültek a megállapításnak, hiszen a részvények mindjárt öt százalékkal magasabb értékre ugrottak a hírek hallatán. Ráadásul a hatóság azt is megállapította, hogy a problémát a gázpedál alá begyűrődő szőnyeg okozta, amely nem engedte alaphelyzetbe visszaállni a gázpedált.
Az NHTSA most azon gondolkodik, hogy néhány biztonsági rendszert kötelezővé tesz az autókban. Ilyen lesz például a gombnyomásos indítás, amelynél a gombot megnyomva az autó motorja azonnal le is állíthatóvá válik. Elképzelhető, hogy feketedobozt is kell a gyártóknak beépíteni a járműbe éppúgy, mint a repülőgépeken az már évtizedek óta használatos. A brake override system pedig ma már rengeteg autóba be van építve, ám lehet, hogy ez is kötelező lesz. Ennek lényege, hogy a fékrendszer kap elsőbbséget abban az esetben, ha a vezető egyszerre nyomja a gázpedált és a féket.