Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nem a Toyota elektronikája a hibás
A járművekkel egyre több gond van, rengeteget hallani a visszahívásokról. A japán autógyártó, a Toyota is rengeteget, pontosabban tizenkétmillió autót hívott vissza az utóbbi évek során, ám a legveszélyesebb probléma, a gázpedál beszorulása nem a gyártási hibából adódott.

Az Amerikai Közlekedésbiztonsági Hatóság, vagyis az NHTSA kivizsgálta a Toyoták és Lexusok legveszélyesebb problémáját, amely miatt többen is meghaltak a közutakon. A gubanc a gázpedállal volt, hiszen a teljesen elektronikus egység akkor is adott gázt, ha a vezető elengedte a pedált. A hatóság azonban kiderítette, hogy nem a Toyota hibájából adódtak a balesetek, hiszen a nem az elektronika okozta a bajt.

A vizsgálatokba még a NASA elektromérnökeit is bevonták, akik többszázezer programsort teszteltek az autó elektronikájában, míg végül megállapították, hogy annak semmilyen problémája sincs. Tehát az autó nem képes magától gyorsítani, őrült száguldásba kényszerítve ezzel a vezetőt. Azt tudjuk, hogy Amerikában az automata sebességváltóval szerelt járműveket preferálják, így még a kuplungot sem tudja kinyomni a sofőr vész esetén.

A tőzsdei befektetők rettentően örültek a megállapításnak, hiszen a részvények mindjárt öt százalékkal magasabb értékre ugrottak a hírek hallatán. Ráadásul a hatóság azt is megállapította, hogy a problémát a gázpedál alá begyűrődő szőnyeg okozta, amely nem engedte alaphelyzetbe visszaállni a gázpedált.

Az NHTSA most azon gondolkodik, hogy néhány biztonsági rendszert kötelezővé tesz az autókban. Ilyen lesz például a gombnyomásos indítás, amelynél a gombot megnyomva az autó motorja azonnal le is állíthatóvá válik. Elképzelhető, hogy feketedobozt is kell a gyártóknak beépíteni a járműbe éppúgy, mint a repülőgépeken az már évtizedek óta használatos. A brake override system pedig ma már rengeteg autóba be van építve, ám lehet, hogy ez is kötelező lesz. Ennek lényege, hogy a fékrendszer kap elsőbbséget abban az esetben, ha a vezető egyszerre nyomja a gázpedált és a féket.