Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ez nem megoldás
A gödöllői uniós tárgyalások szünetében a német közlekedési miniszter, Peter Ramsauer azt nyilatkozta, hogy a tanácskozáson is elő fog hozakodni azzal az ötletével, miszerint az elektromos autókat érintő támogatásokat szabályozni kellene.

Véleménye szerint kerülni kellene a roncsprémiumhoz hasonló, közvetlen, pénzügyi jellegű ösztönzőket a támogatási verseny kialakulásának megakadályozása érdekében. Már több tagállamban támogatják állami szinten a tisztán elektromos meghajtású járműveket, köztük Angliában és Franciaországban. Ez a rendszer sajnos azzal a veszéllyel jár, hogy az eurómilliárdos támogatások roppantul megterhelik az országok költségvetését, ez pedig a jelenlegi gazdasági helyzetben megengedhetetlen.

A nagymérvű támogatások csökkentenék az infrastruktúra fejlesztésére szánt összegeket, így a miniszter szerint nem is lehetne használni az elektromos járműveket, ha nincs hozzá kiépítve a megfelelő úthálózat. Azt javasolja tehát, hogy inkább közvetett ösztönzőket alkalmazzanak a tagállamok. Például nyissák meg a buszsávokat az elektromos járművek számára, valamint lazítsanak az amortizációra és értékcsökkenési leírásra vonatkozó szabályokon is. Most azt fogja előterjeszteni az országok minisztereinek, hogy egységes ösztönző rendszert dolgozzanak ki, amelyben az országok lemondanak a közvetlen támogatásokról.

A miniszter azt is elmondta, hogy már többen is támogatásukról biztosították, és nagyon örültek, hogy felvetette a témát. Ezért Berlin levélben fordul az Európai Bizottsághoz és a magyar elnökséghez az ügy érdekében. A következő üléseken Ramsauer miniszter úr fel is fog szólalni a támogatási rendszer módosítása miatt. Többeket meglepetésként ért a felvetés. A nagyon szerteágazó probléma azt a kérdést veti fel, hogy érdemes-e az autópark megújítását állami támogatásokból megoldani, vagy hagyni kellene, hogy a gazdasági folyamatok elvégezzék azt. Brüsszel neki is kezd a kérdés tanulmányozásának és még a magyar elnökség idején megfogalmazza észrevételeit.

A készpénzes támogatások sokkal intenzívebben ösztönzik az embereket, hogy váltsanak modernebb, és ezáltal környezetbarátabb technológiákra. A német roncsautó prémium két évvel ezelőtt ötmilliárd eurót osztott szét annak érdekében, hogy a kilenc évesnél öregebb járműveket újakra cseréljék a tulajdonosok. Ez valószínűleg a német autóipar sanyarú helyzetének könnyebbé tételére irányult. A mostani felvetés azonban nem biztos, hogy önmagában megállja a helyét, hiszen az elektomos autók még nagyon drágák, és mivel a fosszilis üzemanyagok is egyre drágulnak, az emberek nem fognak autót venni, tehát az autóipar végleg csődbe mehet.

Reméljük, hazánk nem fogadja el a jelenlegi érveket, és az elektromos autók közvetlen támogatását preferálja. Az az indok pedig, hogy a támogatások miatt nem lesz pénz az infrastruktúra kialakítására nem igazán fontos, hiszen az elektromos járműveket egyelőre városi használatra tervezik, ott pedig nem igazán akad, aki 180 km-t tesz meg egyetlen napon. Elsőként úgy is azok fognak ilyen autót vásárolni, akik otthon fel tudják azt tölteni a hálózatról, így nem lesz szükségük töltőállomásokra. Ráadásul melyik kormány szeretné, hogy országa levegője még szmogosabb legyen...?