Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hazánk útjai kifürkészhetetlenek…
Ezzel is lehetne illetni az utak burkolatának minőségét, mikor a sofőr nem az előtte haladót, illetve a forgalmat figyeli, hanem a burkolatra tapad mindkét szeme, hiszen az egyre hatalmasabb kátyúk balesetet is okozhatnak. Mi lesz itt, ha tényleg bevezetik az útdíjat?

A kormányzat azt tervezi, hogy fokozatosan megszünteti az e-matricát. Senki ne örüljön, nem lesz ingyenes a pályahasználat. Másik rendszer kívánnak ugyanis bevezetni, amelynek segítségével lényegesen nagyobb bevételre számíthat az állam. Sajnos ezt csakis a végfelhasználók, azaz mi fogjuk megfizetni, illetve azok, akik a hivatásuk miatt kényszerülnek az autópályákra.

Egyelőre ugyan még hátra van a politikai és társadalmi egyeztetés is, azonban a kormány terveiről már a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) is beszámolt. A tervek szerint elhagynák az autópálya matricát, és kilométer arányos útdíjat vezetnének be. A folyamatot már két év múlva elindítanák, hat éven belül pedig teljes egészében be is vezetnék. Útdíjat az autópályákon közlekedő motorkerékpároknak és személygépkocsiknak kellene fizetniük.

A hat forintos kilométerenkénti díj hatalmas terhet róna a lakosságra, még azt is meggondolnák, hogy egyáltalán elmenjenek-e a rokonokhoz, vagy éppen nyaralni. A fő és mellékútvonalak terhelése természetesen ismét hatalmasra fog duzzadni, ezáltal a kisebb települések környezetszennyezése is az egekbe szökhet a kialakuló dugók miatt. Természetesen lesz, akinek ez jobban megéri, mint a matrica megvásárlása, de a nagytöbbség biztosan a sokszorosát fogja fizetni.

Már sokakban felmerülhetett a kérdés: Mi lesz a tehergépkocsikkal és kamionokkal? Sajnálatos módon ők lényegesen többet fognak fizetni, hiszen az ő kilométerdíjuk harmincnégy forint lesz kilométerenként. Ők pedig kötelesek lesznek kifizetni a terhet, ha át akarnak haladni országunkon. Esetleg kikerülik azt.

De ez még természetesen a jövő zenéje, hiszen még csak a tervek között szerepel, ugyanis az ilyen jellegű díjfizetés megvalósításához társadalmi, szakmai és politikai egyeztetés is szükséges.
Már csak azt nem tudjuk, mire akarják majd fordítani azt a temérdek pénzt. Az út minőségének javítására? A mellékutakon erre a célra már van egy adónem, mégpedig a teljesítményadó, mégsem javulnak tőle a burkolatok. A foltozgatás felett pedig már eljárt az idő...