Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Még nincs veszve semmi
A jelenlegi amerikai álom megtestesítője is lehetne az elektromos autózás. Obama elnök ugyanis célul tűzte ki, hogy 2015-re több mint egymillió elektromos autó fogja róni az ország útjait. Ám egy mostani felmérés szerint erre nagyon kevés az esély.

Az amerikai elnök álma egyelőre nem tűnik megvalósíthatónak, legalábbis ezt írja egy tizenhárom fős bizottság által készített tanulmány. Az Indiana Egyetem kutatói és egyéb szakemberekből felálló csoport szerint már nagyon kicsi az esély az egymilliós álomhatár átlépéséhez. A megállapítást arra alapozzák, hogy a jelenlegi támogatási és információs rendszer alkalmatlan az elektromos járművek népszerűsítésére, vagyis egy amerikai állampolgárnak fogalma sincs, hogy milyen lehetőséget szalaszt el, ha nem vásárol elektromos járművet.

Természetesen a problémához az autóipar is hozzájárul, hiszen jelenlegi kapacitása nem teszi lehetővé ekkora mennyiségű elektromos gépjármű gyártását. A két dolog természetesen összefügg, hiszen ha nincs kereslet, nincs termelés sem. Az Egyesült Államok kormányának tehát mindenképpen lépnie kell az ügyben, ha meg akarja valósítani az elnökük álmát.

A szakemberek azt mondják, hogy nem szabad egyetlen technológiára koncentrálni, hanem teljesen függetlenné kell tenni az ipart, és majd magától kialakul, hogy melyik korszerű megoldás lesz a nyerő a piac számára. Sajnos a polgárok egyelőre nem látnak lehetőséget az elektromos autókban. Ennek persze az egyik fő oka az információáramlás hiánya lehet, hiszen nincsenek tisztában a villanyautók előnyös és hátrányos tulajdonságaival, és a még elfogadható olajárak mellett sokkal kényelmesebb belsőégésű motorral hajtott járműveket használni, mint nyitni az innováció, avagy az ismeretlen felé.

A potenciális vásárlóerővel csak úgy lehet elfogadtatni az elektromos járműveket, ha azokat kellőképpen népszerűsítik. A kormánynak mindent meg kell tennie egy demonstrációs program létrehozása érdekében, mellyel inspirálni tudja -akár állami támogatásokon keresztül is- a lakosságot. Propagálni kellene a kutatások eredményeit, valamint anyagi ösztönzőket kellene bevetni annak érdekében, hogy az emberek egyáltalán elkezdjenek töprengeni a problémán. Az infrastruktúrát is nagyobb ütemben kellene fejleszteni, valamint segíteni a polgárokat az otthon megoldható töltési hálózat kialakításában.

A szakmai bizottság között autógyártó képviselők is voltak, akik szerint nagyobb hangsúlyt kell fektetni az autóipari résztvevők, valamint a kormányzat szorosabb együttműködésére is, valamint figyelembe kell venni és el kell oszlatni a vásárlók félelmeit és aggodalmait is.