A McLaren az ígéreteihez hűen építette meg a járművet sokak örömére. A középen elhelyezett, M838T elnevezésű erőforrás egy 3,8 literes, V8-as, ikerturbós motor, amely kereken hatszáz lóerőt és szintén hatszáz Newtonmétert képes e sebességváltóhoz továbbítani. Apropó, sebességváltó. A motorhoz a gyártó egy hétsebességes SSG váltóművet ad, amely három féle vezetési funkciót tartalmaz. Az egyik természetesen a Sport, a másik a Normál, a harmadik pedig a Track mód.
A jármű természetesen el van látva kipörgés-gátlóval, valamint a mechanikus stabilizátorok segítségével elég jól tartja magát az úton. A rugózás természetesen elektronikus, és a sebességváltóhoz hasonlóan itt is megtalálható a Sport, a Normál és a Track fokozat, amely persze teljesen független attól, hogy a váltóművet melyik állásba kapcsoljuk át.
Az autó karosszériája monocellás, vagyis egyetlen darabból készült, ráadásul szénszálakat használtak hozzá, így a tömege mindössze csak hetvenöt kilogramm. Az autó teljes tömege azonban még így is 1301 kg, ám a nagyteljesítményű erőforrás segítségével 3,3 másodperc alatt éri el a száz kilométeres óránkénti sebességet, majd tovább gyorsítva 9,1 másodperc alatt a kétszázat, és egészen 330 km/h-ig nyomhatjuk a gázpedált. Ha a hatalmas könnyűfém kerekekre Corsa racing gumit teszünk fel, ezek a gyorsulási idők további két tizeddel csökkenthetők.
Anthony Sheriff, a McLaren ügyvezető igazgatója rettentően boldog, hogy sikerült egy olyan autót készíteni, amely kiemelkedik a versenytársak közül. Az újítások, a kettős, extrém körülmények között végrehajtott számítógépes és valós tesztek, valamint a minőség és fejlesztés mind-mind azt bizonyítja, hogy igenis képes a cég a vevői elvárásoknak eleget tenni, éppen ezért kiemelkedően magas piaci részesedés vár az elit kategóriás szegmensből.
Tizenkilenc ország harmincöt kereskedőjénél lesz kapható a jármű, alapára pedig 229000 dollárnál kezdődik. A sorozatgyártás már elkezdődött, ám a piacra dobás várhatóan majd csak az idei év második felében válik esedékessé.