Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
McLaren MP4-12C kiadva!
Ahogy azt a McLaren megígérte, nyilvánosságra hozták a legújabb sportautójuk adatait. Az MP4-12C típusjelű járműről már régóta keringenek kósza hírek, ám most már teljesen bizonyos, hogy mivel lesz felszerelve a szuper sportkocsi.

A McLaren az ígéreteihez hűen építette meg a járművet sokak örömére. A középen elhelyezett, M838T elnevezésű erőforrás egy 3,8 literes, V8-as, ikerturbós motor, amely kereken hatszáz lóerőt és szintén hatszáz Newtonmétert képes e sebességváltóhoz továbbítani. Apropó, sebességváltó. A motorhoz a gyártó egy hétsebességes SSG váltóművet ad, amely három féle vezetési funkciót tartalmaz. Az egyik természetesen a Sport, a másik a Normál, a harmadik pedig a Track mód.

A jármű természetesen el van látva kipörgés-gátlóval, valamint a mechanikus stabilizátorok segítségével elég jól tartja magát az úton. A rugózás természetesen elektronikus, és a sebességváltóhoz hasonlóan itt is megtalálható a Sport, a Normál és a Track fokozat, amely persze teljesen független attól, hogy a váltóművet melyik állásba kapcsoljuk át.

Az autó karosszériája monocellás, vagyis egyetlen darabból készült, ráadásul szénszálakat használtak hozzá, így a tömege mindössze csak hetvenöt kilogramm. Az autó teljes tömege azonban még így is 1301 kg, ám a nagyteljesítményű erőforrás segítségével 3,3 másodperc alatt éri el a száz kilométeres óránkénti sebességet, majd tovább gyorsítva 9,1 másodperc alatt a kétszázat, és egészen 330 km/h-ig nyomhatjuk a gázpedált. Ha a hatalmas könnyűfém kerekekre Corsa racing gumit teszünk fel, ezek a gyorsulási idők további két tizeddel csökkenthetők.

Anthony Sheriff, a McLaren ügyvezető igazgatója rettentően boldog, hogy sikerült egy olyan autót készíteni, amely kiemelkedik a versenytársak közül. Az újítások, a kettős, extrém körülmények között végrehajtott számítógépes és valós tesztek, valamint a minőség és fejlesztés mind-mind azt bizonyítja, hogy igenis képes a cég a vevői elvárásoknak eleget tenni, éppen ezért kiemelkedően magas piaci részesedés vár az elit kategóriás szegmensből.

Tizenkilenc ország harmincöt kereskedőjénél lesz kapható a jármű, alapára pedig 229000 dollárnál kezdődik. A sorozatgyártás már elkezdődött, ám a piacra dobás várhatóan majd csak az idei év második felében válik esedékessé.