Egy légitársaság úgy is lehet környezetkímélőbb, ha repülőgépeinek fogyasztását csökkenti. Ezt pedig csak kétféle módon érheti el. Az egyik, hogy súlycsökkentést hajtanak végre a repülőgépeken, a másik pedig az, hogy a légellenállási tényezőn megpróbálnak valamelyest módosítani. Az easyJet mindkettővel megpróbálkozott.
Először is a gép tömegét próbálták meg visszavenni, mégpedig úgy, hogy a szőnyegeket és az üléseket lényegesen kisebb tömegűre cserélték, ezzel pedig több száz kilogrammos megtakarítást értek el. A repülőgép tömegéhez képest ez a szám elenyészőnek tűnhet, ám a hosszas használat során rengeteg üzemanyagot tudnak vele megspórolni.
A másik megoldás már sokkal érdekesebb. A légellenállás csökkentése ugyanis nem egyszerű feladat, hiszen a gépek már adottak, azok kialakításán már változtatni nem lehet. Beszereztek tehát abból a polimer anyagból, amelyet az amerikai katonai repülőgépeken használnak bevonatként abból a célból, hogy csökkentese a légellenállást.
Az ultravékony bevonat természetesen növeli a gép tömegét, azonban mindösszesen csak 113 grammal. Azonban ezt az értéket bőven fedezi, hogy a gép szárnyán, élein és az egyéb felületeken lényegesen csökkenti a levegő súrlódását, ezáltal a légelellenállást. A bevonat gyártói azt ígérik, hogy az anyag segítségével az easyJet akár két százalékos üzemanyag megtakarítást is elérhet. Éppen ezért nyolc gépen alkalmazzák a technológiát, és egy éves próbarepülés során összehasonlítják a fogyasztást a cég más gépeinek fogyasztásával.
A cég flottája jelenleg az egyik legfiatalabbnak számít Európában. A gépek átlagéletkora négy év, nagyobb részük pedig Tech Insertion motorral van ellátva. Ráadásul a gépek kihasználtsága nyolcvanhét százalékos, amely lényegesen több, mint bármely más európai légitársaságé. A cég mindig is szem előtt tartotta a környezetvédelmet, így az 1995-ös indulása óta folyamatosan növeli hatékonyságát, költségeit pedig csökkenti. A gépeken alkalmazott technológiai újításoknak köszönhetően az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátás negyedével kevesebb, mint az azonos típusú repülőgépeket üzemeltető, ugyanazon vonalon közlekedtető társaságok esetében.
A cég vezérigazgatója nagyon elégedett, hogy sikerült megállapodniuk a bevonatot szállító céggel. Azt hangoztatta, hogy minden megoldás érdekli őket, amely az üzemanyag csökkentésre irányul, hiszen ezek segítségével alacsonyan tarthatók a jegyárak, az utasok pedig elégedettebbek lesznek.