Kaposvár nekivág történelme egyik legnagyobb projektjének. Nagyon fontos ez a város életében, hiszen akár száz évre is befolyásolhatja a közlekedési kultúrát. A cél egy olyan terület kialakítása, ahol helyet kap a vasúti pályaudvar, a helyi, valamint a távolsági buszok állomása is. A közlekedésfejlesztési beruházás összértéke meghaladja a harmincmilliárd forintot, amelynek első részeként a város 378 millió forintot nyert a csomópont megtervezésére, valamint a kialakításhoz szükséges tanulmányok elkészítésére.
A vasútállomás teljes átalakítása miatt csökken a vágányok száma, és a rettentően zajos vasúti teherforgalom sem a belvárost fogja terhelni. Azokon a részeken, melyeken a vasúti szerelvények lassítanak, illetve gyorsítanak, üveg zajvédő alagutat szeretnének felállítani, melynek segítségével a zajszennyezés tovább csökkenthető.
A lakók nagy megelégedésére nem csak a vasút kerül átalakításra. A Rákóczi tér- Petőfi tér- Csík Ferenc sétány övezetében teljesen új autóbusz állomást szeretnének kialakítani. Itt ugyanazon helyen futnának össze a helyi, a helyközi, valamint a távolsági buszjáratok, ráadásul nem kell majd négysávos úttesten átkelni az átszállások érdekében.
A tömegközlekedés folyamatosan fejlődik a városban, új és környezetbarát buszok közlekednek a vonalakon. A város polgármestere, Szita Károly azt szeretné, hogy a polgárok és az érkező látogatók maximálisan elégedettek legyenek a tömegközlekedés struktúrájával és használhatóságával. Reméli, hogy déli szomszédunk, Horvátország jövőre történő uniós csatlakozását követően Magyarországgal és az Európai Unióval karöltve újítja fel majd az egészen Rijekáig húzódó vasúti pályát, ahol a tervek szerint 120 km/h-s átlagsebességgel közlekedhetnek majd a szerelvények.