Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Óriási fejlesztés és beruházás Kaposváron
A városok sok mindent tehetnek polgáraikért, ráadásul ezzel együtt az országért is. Kaposvár kiemelkedik a többi közül, hiszen folyamatosan fejleszti infrastruktúráját, méghozzá kiemelkedő szinten. Most a pályaudvart szeretnék átalakítani.

Kaposvár nekivág történelme egyik legnagyobb projektjének. Nagyon fontos ez a város életében, hiszen akár száz évre is befolyásolhatja a közlekedési kultúrát. A cél egy olyan terület kialakítása, ahol helyet kap a vasúti pályaudvar, a helyi, valamint a távolsági buszok állomása is. A közlekedésfejlesztési beruházás összértéke meghaladja a harmincmilliárd forintot, amelynek első részeként a város 378 millió forintot nyert a csomópont megtervezésére, valamint a kialakításhoz szükséges tanulmányok elkészítésére.

A vasútállomás teljes átalakítása miatt csökken a vágányok száma, és a rettentően zajos vasúti teherforgalom sem a belvárost fogja terhelni. Azokon a részeken, melyeken a vasúti szerelvények lassítanak, illetve gyorsítanak, üveg zajvédő alagutat szeretnének felállítani, melynek segítségével a zajszennyezés tovább csökkenthető.

A lakók nagy megelégedésére nem csak a vasút kerül átalakításra. A Rákóczi tér- Petőfi tér- Csík Ferenc sétány övezetében teljesen új autóbusz állomást szeretnének kialakítani. Itt ugyanazon helyen futnának össze a helyi, a helyközi, valamint a távolsági buszjáratok, ráadásul nem kell majd négysávos úttesten átkelni az átszállások érdekében.

A tömegközlekedés folyamatosan fejlődik a városban, új és környezetbarát buszok közlekednek a vonalakon. A város polgármestere, Szita Károly azt szeretné, hogy a polgárok és az érkező látogatók maximálisan elégedettek legyenek a tömegközlekedés struktúrájával és használhatóságával. Reméli, hogy déli szomszédunk, Horvátország jövőre történő uniós csatlakozását követően Magyarországgal és az Európai Unióval karöltve újítja fel majd az egészen Rijekáig húzódó vasúti pályát, ahol a tervek szerint 120 km/h-s átlagsebességgel közlekedhetnek majd a szerelvények.