Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Erősebb, de tisztább
A kor emberének egyre inkább számít a környezetének megóvása. Aki nem igazán akar tisztán elektromos járművet venni, annak ajánljuk a következő két modellt: az új Porsche Panamera S Hybridet, valamint a Range Rovert.

Nemrégiben bemutatták a Porsche Panamera, vagyis az első négyajtós sportmodell hibrid változatát. A kocsit egy háromliteres, hathengeres, „V" elrendezésű, kompresszorral feltöltött motor hajtja, amely meglehetősen elég, 333 lóerős teljesítményre képes már önmagában is. Természetesen a mérnököknek ez nem volt elég, ezért ezt még megfejelték egy negyvenhét lóerős elektromos motorral is. Az így kapott teljesítmény már több mint elég a jármű és az utasai számára.

A villanymotor egyébként indítómotorként is üzemel, sőt a benzinmotor működésekor generátorként is használható. Generátor módban az autóba épített nikkel-metálhibrid akkumulátorokat tölti. A hajtás végén egyébként egy nyolcsebességes Tiptronic S váltó áll.

Az autó gyorsulása százra hat másodperc alatt megtörténik, végsebessége pedig 270 km/h-nál van. 165 km/h-s sebességig az autó igencsak energiatakarékosnak mondható, hiszen 7,1 literrel beéri száz kilométeren. Tisztán elektromos módban ugyan csak két kilométert tud megtenni, maximális sebessége ilyenkor 85 km/h. Szén-dioxid kibocsátása 167 gr/km, ami azért már egy sportkocsihoz képest nem is olyan rossz. A jármű a márciusban kezdődő Genova-i motorshow-n mutatkozik be, ára pedig 106000 euró felett lesz.

A másik említést érdemlő típus a Range Rover_e. Természetesen még ez a jármű sem debütált a nagyközönség előtt, ezért csak részleges információink vannak róla. Azt már lehet tudni, hogy ezt is egy háromliteres, V6-os motor hajtja, ám ez esetünkben gázolajat fogyaszt. A motort nyolcfokozatú automata sebességváltóval és egy villamos motorral kombinálták.

A sportos Range_e a felsorolt elemek segítségével átlagosan beéri 3,8 literrel száz kilométerenként, ami egy ekkora szörnyetegtől kiemelkedően jó eredmény. Az akkumulátorai hálózatról is tölthetők, csak elektromos módban pedig harminckét kilométert tud megtenni. Egyetlen töltéssel és teli tankkal összesen 1110 kilométert fut a vegyes használat során, ám egy kis ügyességgel ez a határ kitolható. Végsebessége 193 km/h környékén mozog.