Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Lobog a szélben a porzsák
Az idei év első hónapja sikeresen alakult a Budapest Airport számára, hiszen az előző év hasonló időszakához képest hat százalékkal nőtt az utasforgalom. Ez a tendencia várhatóan az év hátralévő részében is folytatódni fog, köszönhetően az európai légiközlekedés fellendülésének.

A légiközlekedés ismét népszerűbb lett, egyre többen választják bolygónk leggyorsabb és talán legbiztonságosabb közlekedési formáját. Hazánk repülőterén az idei év első hónapjában átlagosan 6,1 százalékkal nőtt az utasforgalom. A diszkont járatok által használt 1-es Terminálon meglepően nagymértékű volt a növekedés, itt 18,4 százalékot mértek, míg a 2A Terminálon mindösszesen csak három százalékkal nőtt a forgalom. A 2B Terminálon viszont -igaz, csak kis mértékben- csökkenés volt tapasztalható, mégpedig 0,8 százalékos mértékben.

Az adatokból is jól látható, hogy a diszkont légitársaságok - köztük is a legjobbak: a WizzAir és az easyJet- állnak a forgalomnövekedés élvonalában. A hagyományos, vagyis full service légitársaságok adták Ferihegy forgalmának hatvanhét százalékát, harminc százalék a fapados járatok aránya, a charter utasok pedig mindösszesen csak 2,8 százalékot vettek ki az egészből. A hagyományos légitársaságok közül a Lufthansa, a British Airways és az Air France szállította a legtöbb utast, bár a KLM is már napi szinten háromszor is indít járatot Amszterdamból Budapestre.

A legkedveltebb úti cél jelenleg is London volt, hiszen majdnem húsz százalékkal többen utaztak a brit fővárosba, mint tavaly ilyenkor. Mögötte Párizs és Frankfurt áll a sorban, ám talán a leggyorsabban fejlődő úti cél München, hiszen a várost a tavalyihoz képest hatvan százalékkal többen választották úti célul.

A gépmozgások lényegesen lassabban ugyan, de szintén növekedő tendenciát mutatnak -írja a Budapest Airport. Ez lényegében azt is jelenti, hogy a légitársaságok sokkal megfontoltabbak a gépek indításával kapcsolatban, hiszen arra törekszenek, hogy a repülők minél jobban ki legyenek használva. A hagyományos légitársaságok gépei átlagosan ötvenhét százalékban vannak kihasználva, míg a fapados járatok ezzel szemben hetvenegy százalékban. Emellett a cargo, vagyis a légi áruszállítók forgalma is változott, ők 6,6 százalékos növekedést tudhatnak magukénak.

Az idei évre már újabb hat járattal gazdagodik Ferihegy. Dohából jön a Quatar Airways gépe, Edinburghből érkezik a Jet2.Com gépe, lesz egy megbízásos gép Toronto-Hamilton és Budapest között, jön az American Airways New York-i járata, az Air Baltic gépe Rigából, valamint a Malév ismét indít járatot Barcelonába.