Az április elején már kapható, Cygnet névre keresztelt különlegesség nem is annyira különleges. Méretét és teljesítményét tekintve igencsak elmarad a megszokott típusoktól, hiszen a Toyota IQ alapjaira épül, ráadásul a lóerők terén sincsen eleresztve. Alapára meglehetősen sok, ugyanis tízmillió forint környékéről indul, ami lényegesen több mint a legfelszereltebb IQ-é. Kategóriájában feltehetően a legdrágább lesz, sőt szintet ugorva versenyre kelhet az Audi A4-gyel, a Mercedes C osztállyal és a 3-as BMW-vel.
Az angol humor olykor a magyar fül számára teljesen érthetetlen, talán most is csak egy átverés áldozatai vagyunk. Sajnos nem. A belső tér prémium kategóriás bőrkárpittal „felruházott", és minden „egyedi" extrával fel van szerelve a fűthető üléstől kezdve egészen a GPS-ig, tehát megéri a pénzét. Kívül a hatalmas, az Aston Martinokra jellemző hűtőmaszk diadalmaskodik a látvány felett, a motorháztetőn fekvő légbeömlők, valamint a szárnyas státusszimbólum is azt sejteti, hogy nem éppen hétköznapi járművel van dolgunk. A könnyűfém felnik is emelik az összképet, sőt, a speciális kiadású Cygnethez még jár egy ötrészes Bill Amberg bőrönd szett (bár azt még nem árulták el, hogy hová kell pakolni). A különleges hifi rendszeren pedig tisztán és hangosan hallgathatjuk a „Trabanton szállni élvezet" című népszerű, magyar slágert.
A volán mögé ülve máris beindíthatjuk a tűzokádó sárkányt. Azonban nem a mennydörgős ménkő morgásával lepi meg az óvatlan sofőrt, hanem inkább éktelen vonyításával. Nem kell megijedni, ez ilyen. Nem egy V8. Az 1,3 literes, dual VVT motor igencsak pörgős, ám nem igazán nyomatékos. A hatalmas gyorsításhoz felhasználja mind a 123 Nm-ét, fordulaton pedig a 98 lóerős teljesítményével húz. Az érzés leírhatatlan lehet.
A tökéletes menetteljesítményekhez hozzájárul a motorra szerelt ötsebességes, manuális sebességváltó, valamint választhatóan egy automata, fokozatmentes CVT is.
A cég most az Európai piaci lehetőségeket kutatja, és szeretné jövőre kiszélesíteni azt. Nem lesz könnyű dolga, hiszen a köntös nem fedheti el a háttérben megbúvó Toyotát. Arra kiválóan alkalmas lesz, hogy már a tinédzserek is presztízst csináljanak a suliba járásból, és elmondhassák, hogy ÉN egy Aston Martinban ülök...