Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Nagy a sietség
A jelenkor belsőégésű motorjait mindenképpen fel fogja váltani az elektromotoros meghajtás. Tetszik vagy sem, az autógyártóknak már el kell kezdeniük a fejlesztéseket, ha nem akarnak csúfos vereséget elszenvedni vetélytársaiktól. Az Opel már idén bemutatja saját modelljét.

A General Motors óriáscég egyik márkája, a Chevrolet már az idei évben hatvanezer villamos meghajtású Volt-ot szeretne a piacra dobni, jövőre pedig százhúszezret. Az Opel természetesen nem gondolkodik ekkora mennyiségben. A detroitiakhoz képest Rüsselsheimben mindösszesen csak hatezer darabot szeretnének gyártani jövőre az európai piacokra. Az Ampera névre keresztelt autó jellemzőit tekintve azonos a Volttal, ám azzal ellentétben majd csak ősszel mutatkozik be a szalonokban.

Az Opel zászlóshajója nem éppen olcsó darab lesz, alapára a negyvenháromezer eurót ostromolja. Ennek ellenére már több mint háromezer megrendelés érkezett a gyártóhoz, melyek közül ezer magánszemélyektől jött, kétezer pedig hatóságoktól, illetve különböző cégektől. Ezzel a járművel az Opel némi lépéselőnyre tett szert a többi német gyártóval szemben, hiszen az Ampera már készen áll a sorozatgyártásra, a többieké viszont csak egy-két éven belül lesz hasonló állapotban. Két év múlva az Opel már újabb elektromos modellt szeretne piacra dobni, mégpedig egy kisautó személyében, melyet egyelőre Junior néven emlegetnek a gyártó berkein belül. A pöttöm autó gyártását az Opel eisenachi üzemében fogják véghezvinni.

Az elektromos meghajtású járművek egyelőre csak veszteséggel gyárthatók. Az Opel vezetősége elmondta, hogy az Ampera is négy-öt évig biztosan csak a gyártó veszteségeit fogja tovább növelni, és csak ezután lesz gazdaságos a gyártás. Ez azonban felveti a kérdést, miszerint a többi autógyár csak kivárásra játszik? Elképzelhető. A Welt am Sonntag című napilapban megjelent egy cikk, amely tíz elektromos járművet hasonlít össze hatósugaruk alapján. Etalonnak a Bielefeld-Berlin közti 380 km-es távolságot vette, melyet csak egyetlen jármű tudott teljesíteni, mégpedig a Tesla Roadster. Ennek azonban messze a legmagasabb az ára, hiszen majdnem százezer eurót kérnek az alapmodellért, ráadásul tavaly mindösszesen huszonhárom darabot adtak el belőle.

A verseny második helyén a kínai modell, a BYD e6 áll, a maga 330 kilométeres hatótávolságával. Őket a Renault Fluance és a Nissan Leaf követi, egyaránt százhatvan kilométeres hatótávolságával. Az utolsó helyen pedig -bármilyen hihetetlen is- a Chevrolet Volt és az Opel Ampera végzett, ugyanis saját erőből összesen csak hatvan kilométert tudtak megtenni.