A General Motors óriáscég egyik márkája, a Chevrolet már az idei évben hatvanezer villamos meghajtású Volt-ot szeretne a piacra dobni, jövőre pedig százhúszezret. Az Opel természetesen nem gondolkodik ekkora mennyiségben. A detroitiakhoz képest Rüsselsheimben mindösszesen csak hatezer darabot szeretnének gyártani jövőre az európai piacokra. Az Ampera névre keresztelt autó jellemzőit tekintve azonos a Volttal, ám azzal ellentétben majd csak ősszel mutatkozik be a szalonokban.
Az Opel zászlóshajója nem éppen olcsó darab lesz, alapára a negyvenháromezer eurót ostromolja. Ennek ellenére már több mint háromezer megrendelés érkezett a gyártóhoz, melyek közül ezer magánszemélyektől jött, kétezer pedig hatóságoktól, illetve különböző cégektől. Ezzel a járművel az Opel némi lépéselőnyre tett szert a többi német gyártóval szemben, hiszen az Ampera már készen áll a sorozatgyártásra, a többieké viszont csak egy-két éven belül lesz hasonló állapotban. Két év múlva az Opel már újabb elektromos modellt szeretne piacra dobni, mégpedig egy kisautó személyében, melyet egyelőre Junior néven emlegetnek a gyártó berkein belül. A pöttöm autó gyártását az Opel eisenachi üzemében fogják véghezvinni.
Az elektromos meghajtású járművek egyelőre csak veszteséggel gyárthatók. Az Opel vezetősége elmondta, hogy az Ampera is négy-öt évig biztosan csak a gyártó veszteségeit fogja tovább növelni, és csak ezután lesz gazdaságos a gyártás. Ez azonban felveti a kérdést, miszerint a többi autógyár csak kivárásra játszik? Elképzelhető. A Welt am Sonntag című napilapban megjelent egy cikk, amely tíz elektromos járművet hasonlít össze hatósugaruk alapján. Etalonnak a Bielefeld-Berlin közti 380 km-es távolságot vette, melyet csak egyetlen jármű tudott teljesíteni, mégpedig a Tesla Roadster. Ennek azonban messze a legmagasabb az ára, hiszen majdnem százezer eurót kérnek az alapmodellért, ráadásul tavaly mindösszesen huszonhárom darabot adtak el belőle.
A verseny második helyén a kínai modell, a BYD e6 áll, a maga 330 kilométeres hatótávolságával. Őket a Renault Fluance és a Nissan Leaf követi, egyaránt százhatvan kilométeres hatótávolságával. Az utolsó helyen pedig -bármilyen hihetetlen is- a Chevrolet Volt és az Opel Ampera végzett, ugyanis saját erőből összesen csak hatvan kilométert tudtak megtenni.