Európában egyelőre nagyon lassan alakul ki ez a közlekedési forma. Talán nem véletlen, hiszen a járművek egyelőre nagyon drágák, és borzasztó gyorsan veszítenek értékükből, tehát köztudottan nem a legjobb befektetés elektromos autót beszerezni. Más kontinenseken sokkal nagyobb a vásárlási kedv és emiatt nagyobb sikere van az alternatív hajtásmódnak. Senki sem szereti, ha mindig Amerikát hozzuk fel példaként, ezért most itt egy európai nagyváros, amely mintaként szolgálhat.
Prágában -bár még csak két darab- már használatban vannak azok a rikító színű járművek, melyek lényegesen tisztábbá teszik környezetüket, hiszen gyakorlatilag nem bocsátanak ki semmilyen káros anyagot. Az állatkert, valamint a város mentőszolgálata is használatba vette a csöpp járműveket. Az E.ON áramszolgáltató szerezte be mindkettőt, és adományozta oda a két intézménynek. Természetesen ez így önmagában nem lenne nagy szó, hiszen tavaly az ELMŰ is vásárolt két darab, elektromossá alakított autót, sőt, töltőállomást is létesített hozzá. A különbség csak a használatban rejlik, hiszen az E.ON nem saját használatra vásárolta őket.
Nem lehet véletlen, hogy az elektromos áramszolgáltatók vásárolgatják az elektromos meghajtású járműveket. Meg akarják mutatni a világnak, hogy mennyivel jobb és tisztább ez a közlekedési forma, ráadásul náluk van a működtetéshez szükséges technológia és tudás is, amivel akár már most is képesek az üzemanyagot szolgáltatni.
A jelenleg még két darabból álló flotta a későbbiek folyamán huszonöt darabosra bővül majd. Természetesen a mentőszolgálatnak adományozott kisautók nem betegszállítása használatosak, hiszen a kétszemélyes autók valamivel több, mint kétszáz literes csomagtartójába nemigen férne bele senki. Arra viszont tökéletesen alkalmasak, hogy a város azon szűkös utcáiba is behajthassanak az orvosok vele, ahová a normál mentőautó nem férne be -írja a zöldautó. A Smartok negyvenegy lóerős teljesítménye és 100 km/h-s végsebessége tökéletesen alkalmassá teszi őket a városi használatra, és mivel villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, nyomatéka már induláskor is bőséges. Ezzel pedig kirobbanóan fürgévé és kezelhetővé válik a kisautó.
Az állatkert járművét főként az állatorvos, de mellette más alkalmazottak is használni fogják az intézményen belül és kívül is egyaránt. Ezen a Smarton a kihalás szélére került gangeszi gaviál portréja látható, amely nem csak az állatot mintázza, de a környezetbarát, füst nélküli közlekedés mintájául is szolgál.