Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Mindenhova befér
Nagyon lassan ugyan, de kezdenek elterjedni azok a járművek, melyek működtetéséhez pusztán villamos energiára van szükség. Prágában már több ilyen jármű is működik, mégpedig a mentőszolgálatnál és az állatkertben.

Európában egyelőre nagyon lassan alakul ki ez a közlekedési forma. Talán nem véletlen, hiszen a járművek egyelőre nagyon drágák, és borzasztó gyorsan veszítenek értékükből, tehát köztudottan nem a legjobb befektetés elektromos autót beszerezni. Más kontinenseken sokkal nagyobb a vásárlási kedv és emiatt nagyobb sikere van az alternatív hajtásmódnak. Senki sem szereti, ha mindig Amerikát hozzuk fel példaként, ezért most itt egy európai nagyváros, amely mintaként szolgálhat.

Prágában -bár még csak két darab- már használatban vannak azok a rikító színű járművek, melyek lényegesen tisztábbá teszik környezetüket, hiszen gyakorlatilag nem bocsátanak ki semmilyen káros anyagot. Az állatkert, valamint a város mentőszolgálata is használatba vette a csöpp járműveket. Az E.ON áramszolgáltató szerezte be mindkettőt, és adományozta oda a két intézménynek. Természetesen ez így önmagában nem lenne nagy szó, hiszen tavaly az ELMŰ is vásárolt két darab, elektromossá alakított autót, sőt, töltőállomást is létesített hozzá. A különbség csak a használatban rejlik, hiszen az E.ON nem saját használatra vásárolta őket.

Nem lehet véletlen, hogy az elektromos áramszolgáltatók vásárolgatják az elektromos meghajtású járműveket. Meg akarják mutatni a világnak, hogy mennyivel jobb és tisztább ez a közlekedési forma, ráadásul náluk van a működtetéshez szükséges technológia és tudás is, amivel akár már most is képesek az üzemanyagot szolgáltatni.

A jelenleg még két darabból álló flotta a későbbiek folyamán huszonöt darabosra bővül majd. Természetesen a mentőszolgálatnak adományozott kisautók nem betegszállítása használatosak, hiszen a kétszemélyes autók valamivel több, mint kétszáz literes csomagtartójába nemigen férne bele senki. Arra viszont tökéletesen alkalmasak, hogy a város azon szűkös utcáiba is behajthassanak az orvosok vele, ahová a normál mentőautó nem férne be -írja a zöldautó. A Smartok negyvenegy lóerős teljesítménye és 100 km/h-s végsebessége tökéletesen alkalmassá teszi őket a városi használatra, és mivel villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, nyomatéka már induláskor is bőséges. Ezzel pedig kirobbanóan fürgévé és kezelhetővé válik a kisautó.

Az állatkert járművét főként az állatorvos, de mellette más alkalmazottak is használni fogják az intézményen belül és kívül is egyaránt. Ezen a Smarton a kihalás szélére került gangeszi gaviál portréja látható, amely nem csak az állatot mintázza, de a környezetbarát, füst nélküli közlekedés mintájául is szolgál.