Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Hazaért a Zero Race
Befejeződött a Zero Race, vagyis a nullkibocsátású járművek világkörüli versenye. Talán nem is annyira verseny, mint inkább bizonyítás volt a futam, hogy a mai technológiákkal képesek lehetünk lényegesen olcsóbban is közlekedni.

Lényegében azért sem lehet versenynek nevezni, hiszen csak három jármű indult el rajta. A szervező, a svájci Louis Palmer professzor volt, aki már vett részt világkörüli úton, hiszen elektromos, napenergiával hajtott taxijával másfél évig utazgatott a világban. Az egyik csapat tehát svájci volt, a másik ausztrál, a harmadik pedig német.

A megmérettetés 188 napon keresztül tartott, mialatt huszonhétezer kilométert tettek meg a résztvevők. A tervezett időnél egy hónappal később térhettek haza a járművek, ami nem igazán probléma, hiszen az egész próbatétel nem a sebességről, hanem a megbízhatóságról szólt. Azt szerették volna bebizonyítani, hogy károsanyag-kibocsátás nélkül is körbe lehet autózni a Földet. Még tavaly, augusztus közepén indultak útnak a versenyzők, ám csak most sikerült célba érniük.

A résztvevők kifejezetten erre a megmérettetésre készítették el járműveiket, melyek a kor csúcstechnológiáiból épültek fel. Volt köztük kétkerekű robogó, négykerekű autó, mankókerekekkel ellátott motorkerékpár, valamint háromkerekű autó is. A tervezettnél tehát később értek célba, azonban ez nem keserítette el őket, hiszen mindegyiküknek sikerült teljesíteni a távot.

A megmérettetés lényege a megújuló energiaforrások kihasználása, valamint mindennapos használata volt, méghozzá nulla károsanyag-kibocsátással. Útjuk során a csapatok kizárólag csak megújuló energiaforrásokat vettek igénybe járműveik feltöltéséhez. Így a nap-, a szél-, és a víz energiájával sikerült megtenniük a hosszú utat. Természetesen pihenésre sok időt szánhattak, hiszen egyetlen töltéssel mindössze csak kétszázötven kilométert voltak képesek megtenni, a feltöltés ideje pedig néhány óra volt.