Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A tömegközlekedés problémái
A magyar közösségi közlekedés finanszírozása a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint leginkább egy feneketlen kútéhoz hasonlít. Mindenképpen átalakítást kell végrehajtani, hiszen a magas költségek ellenére alacsony a hatásfok.

A MÁV csoport, a Volán társaságok és a BKV nagyon rossz hatásfokkal dolgozik. Éppen ezért teljes átszervezésekre lesz szükség, hiszen a javuló hatásfok természetesen az emberek életminőségének javításához vezet. Ráadásul hazánk európai szinten igen sűrű vasúti hálózattal rendelkezik, s bár a vasúti pályák és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra állapota nem éppen kielégítő, mégis jelentős gazdasági előnyökhöz vezethet.

A legnagyobb problémával akkor szembesülhetünk, ha megnézzük azt, hogy a GDP majdnem egy tizedét teszi ki a közösségi közlekedés finanszírozása. Ha figyelembe vesszük a vállalatokra költött pénzeket, kiderül, hogy összesen 240,2 milliárdot költ az állam éves szinten a közösségi közlekedésre, ám ebben az összegben nincsenek benne az egyes utasok utazási kedvezményei, a KEOP önrészei, a négyes metró építése, valamint a közösségi közlekedés akadálymentesítése sem. Ezek összességében újabb százmilliárdos összeget emésztenek fel.

Az NGM elemzése arra is kitér, hogy az OECD országok legtöbbjében szintén veszteséges a tömegközlekedés, ám nem ekkora mértékben, ráadásul egyes ágazataik ennek ellenére nyereségesek.

A magyar vasúthálózat az egyik legsűrűbb Európában, ám egyben a legelavultabb is. A MÁV idén 173,4 milliárd forint állami támogatáshoz jut, melyeket költségtérítésekre és pályafelújításokra költhetnek. Emellett az elmúlt tíz évben többször is kaptak a költségvetési törvényben tervezett összeghez képest nagyobb, kiegészítő juttatásokat. A tavaly év végi vállalatcsoporti adósságállomány már majdnem eléri a háromszázmilliárd forintot. A huszonnégy cégből álló társaság mintegy negyvenezer alkalmazottat foglalkoztat, ezért mindenképpen nagy figyelmet kell rá fordítani.

A Volán társaságok gépjárműállománya szintén elöregedett, motorjaik környezetvédelmi osztálya már nagytöbbségében nem felel meg az uniós előírásoknak. A társaságok idén huszonhétmilliárdos állami támogatáshoz jutnak. Az ötvenkilenc cég közül harminchat a menetrend szerinti helyközi és helyi tömegközlekedést bonyolítja, napi szinten hetvenhétezer járattal mintegy négymillió utast szállítanak naponta. A többi társaság a javításokat, a logisztikát, valamint az árufuvarozást végzi.

Végül, de nem utolsó sorban a BKV kerül napirendre. Az NGM elemzése kitér arra, hogy a társaság idén harminckétmilliárd forintos normatív támogatásban fog részesülni, ám a főváros ezen kívül még tizenkilencmilliárdot kér az államtól. A társaság költségeinek majdnem felét a bérek adják, a bevételek ötvenegy százaléka állami támogatásból származik, Budapest pedig majdnem négy százalékkal támogatja a BKV költségvetését a jegyárakból befolyó bevételekhez viszonyítva. A jelenlegi hitelállománya hetvenhétmilliárd forint, melyből a folyó fizetési probléma közel harmincmilliárdot tesz ki.