Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Repülő ihlette
Egy évvel a General Motors-tól való függetlenné válás után a Saab máris elkészítette saját, igen különleges formavilágú tanulmányautóját, a PhoeniX-et. Már a neve is a repülésről árulkodik, hát még az alakja...

A Jason Castriota által megálmodott dizájn a svéd repülőgépgyártó cégnél teljesen logikusnak tűnik. Az új, könnyed és légies nyelven íródott költemény elemeinek formáját egyértelműen a vadászrepülők ihlették. A hosszanti síkok szárnnyá alakulnak az autó hátsó traktusában, a több helyen is domborított motorháztető pedig az áramvonalak cézárja.

Ha már repülés, nem felejthetjük el megemlíteni a felfelé nyíló pillangószárny ajtókat sem. Az orrész kialakítása a Saab jövendő modelljeit ihletheti meg, a LED-es tömbfényszórók formavilágában pedig megbúvik a múlt, a jelen és a jövő. Emlékeztet a gyártó reneszánszára, az első saját autójára, valamint az elkövetkezendő évek sikeres szellemiségére.

Bár az utastérről képet nem közöltek, a cég azonban annyit elejtett, hogy a 2+2 üléses sportautó igazán egyszerű és letisztult kabint kapott. A műszercsoportot a repülőgépek utánégetőjéről mintázták, valamint a középkonzol intelligens, androidos IQon rendszert kapott, melynek segítségével akár az autóban utazók is könnyedén csatlakozhatnak az internetre.

A motortérben nem is annyira az erő dominál, hanem a takarékosság és a környezetvédelem. A svéd gyártó ugyanis egy 1,6 literes, turbófeltöltéses, benzinüzemű erőforrást választott, amely önmagában 200 lóerőt és 250 Nm-t képes mozgósítani, ha szükség van rá. Ahogy azt a mai fejlesztésektől megszokhattuk, ebből sem maradt ki a hátsó tengelyen elhelyezkedő, harmincnégy lóerős villanymotor. A segítségével lényegében megalkották az eXWD-t, vagyis az elektronikus összkerékhajtást. Az autó ezen adatok birtokában 5,9 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométeres sebességre, végsebességét pedig 255 km/h-nál lekorlátozták.

A teljesítményből és a gyorsulásból arra következtethetünk -megjegyzem teljesen jogosan-, hogy azért a motor igen jó barátja lehet a benzin. Azonban ez nem így van. A gyártó fogyasztási adatait figyelembe véve egészen kielégítő eredményeket kapunk, miszerint a PhoeniX öt literrel beéri száz kilométeren. A szén-dioxid kibocsátásra is odafigyeltek a svédek, hiszen 119 gr/km-es adatával sok hasonló kategóriás járművet könnyedén leköröz.