Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Izgató vörös
Van, aki óvja a környezetet, van, aki fütyül rá. Az utóbbit nem kell szó szerint érteni, ha a Ferrari legújabb modelljéről van szó, hiszen az FF, vagy más néven Ferrari Four a maga módján próbál takarékossá válni.

Nehéz dolga van manapság az autógyártóknak, hiszen a környezetvédelemre sokat adó országok bizony súlyosan megadóztatják az olyan járműveket, melyek nem felelnek meg a folyamatosan szigorodó jogszabályoknak. A nagy hengerűrtartalmú autók nem véletlenül fogyasztanak sokat, és persze ezzel egyenes arányban a kibocsátásuk is növekszik. De hát kit érdekelnek az adók, ha van pénzünk egy olasz versenylóra?

Senkit. A Ferrari egy életérzés, nem pedig a zöld szervezetek demóautója. Mivel nem tömeggyártásban készül, talán a fanatikus környezetvédők is szemet hunynak felette. Ugyanis az FF motorterében egy 6,3 literes, V12-es erőforrás dohog, amely a maga 660 lóerejével és 683 Nm-es forgatónyomatékával egészen biztosan lenyűgözi még a Greenpeace alapító tagjait is.

Lehet tehát szeretni, és utálni is, ez a Ferrari azonban egy igazán praktikus autó. Nem is hinnénk, de csomagtere 450 literes, valamivel nagyobb, mint egy városi Mazda 2 Sedan-é. Ha pedig a hátsó üléseket lehajtjuk, a tér egyből megduplázódik. Ez persze nem azt jelenti, hogy a legközelebbi vaskereskedésből elszállíthatjuk vele a hintaágynak valót, bár embere válogatja. Hogy tovább fokozzuk az utasok arcán a vigyort, gyorsan nyomjuk le a gázpedált, és számoljunk 3,7 másodpercig. Addigra már százas tempóval haladunk, azonban ha ez kevésnek bizonyulna, még mindig nyomhatjuk neki, míg el nem éri a mutató a 335 km/h-t, itt ugyanis leszabályoz az a fránya vezérlőegység.
Az autó különlegessége, hogy a dupla kuplungos, hétsebességes váltómű minden irányban hajt, vagyis a Ferrari összkerékhajtással készül.

Összegezve az eddig elhangzottakat már sejthetjük, hogy a mérnökök nem a fogyasztásra hegyezték ki a kocsit. Ennek ellenére azonban a teljesítményéhez képest kevéssel is beéri, hiszen átlagfogyasztása 15,4 liter száz kilométerenként. A szén-dioxiddal már nem bánik ilyen csínján, hiszen 360 grammot tol a levegőbe kilométerenként, így könnyedén a brit gépjárműadó-osztály főszponzora lehet. Nagyon izgató így vörösen, ám az már nem mindegy, hogy lelkünk, vagy a garatunk perdül-e táncra...