Nehéz dolga van manapság az autógyártóknak, hiszen a környezetvédelemre sokat adó országok bizony súlyosan megadóztatják az olyan járműveket, melyek nem felelnek meg a folyamatosan szigorodó jogszabályoknak. A nagy hengerűrtartalmú autók nem véletlenül fogyasztanak sokat, és persze ezzel egyenes arányban a kibocsátásuk is növekszik. De hát kit érdekelnek az adók, ha van pénzünk egy olasz versenylóra?
Senkit. A Ferrari egy életérzés, nem pedig a zöld szervezetek demóautója. Mivel nem tömeggyártásban készül, talán a fanatikus környezetvédők is szemet hunynak felette. Ugyanis az FF motorterében egy 6,3 literes, V12-es erőforrás dohog, amely a maga 660 lóerejével és 683 Nm-es forgatónyomatékával egészen biztosan lenyűgözi még a Greenpeace alapító tagjait is.
Lehet tehát szeretni, és utálni is, ez a Ferrari azonban egy igazán praktikus autó. Nem is hinnénk, de csomagtere 450 literes, valamivel nagyobb, mint egy városi Mazda 2 Sedan-é. Ha pedig a hátsó üléseket lehajtjuk, a tér egyből megduplázódik. Ez persze nem azt jelenti, hogy a legközelebbi vaskereskedésből elszállíthatjuk vele a hintaágynak valót, bár embere válogatja. Hogy tovább fokozzuk az utasok arcán a vigyort, gyorsan nyomjuk le a gázpedált, és számoljunk 3,7 másodpercig. Addigra már százas tempóval haladunk, azonban ha ez kevésnek bizonyulna, még mindig nyomhatjuk neki, míg el nem éri a mutató a 335 km/h-t, itt ugyanis leszabályoz az a fránya vezérlőegység.
Az autó különlegessége, hogy a dupla kuplungos, hétsebességes váltómű minden irányban hajt, vagyis a Ferrari összkerékhajtással készül.
Összegezve az eddig elhangzottakat már sejthetjük, hogy a mérnökök nem a fogyasztásra hegyezték ki a kocsit. Ennek ellenére azonban a teljesítményéhez képest kevéssel is beéri, hiszen átlagfogyasztása 15,4 liter száz kilométerenként. A szén-dioxiddal már nem bánik ilyen csínján, hiszen 360 grammot tol a levegőbe kilométerenként, így könnyedén a brit gépjárműadó-osztály főszponzora lehet. Nagyon izgató így vörösen, ám az már nem mindegy, hogy lelkünk, vagy a garatunk perdül-e táncra...