Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nem kellenek oszlopok
Újdonság érkezett a Fordtól, mégpedig a B-Max. A Genfi Autószalont megelőző este mutatták be azt a járművet, amely az Opel Meriva legnagyobb ellenfele lehet. A kis egyterű a Fiesta alapjaira épült.

A jármű a Fusiont helyettesítheti a gyártó palettáját tovább színesítve. A B-Max B-oszlop nélkül kerül a gyártósorra. Ez azt is jelenti, hogy a beszálláshoz tolóajtó áll majd rendelkezésre. Ha minden oldalajtót kinyitunk, gyakorlatilag elénk tárul a teljes belső tér, vagyis a ki- és beszállás igazán kényelmessé válik.

Az autó hűen tükrözi a Ford irányvonalát, hiszen a karosszéria formája, az első, hatalmas hűtőmaszk, a hátsó lámpák és csomagtartóajtó is egy-egy modellre emlékeztet. A kasztni annak ellenére, hogy nem tartalmaz B-oszlopot, rendkívül merevnek bizonyult a tesztek során, így megfelel az EuroNCAP által szabott követelményeknek is. Az ajtók teljes kinyitása esetén a beszálló tér több mint másfél méter lehet, ami igazán kényelmessé teszi a beszállást és a pakolást egyaránt.
A kocsi egy teljesen új kategóriát alkot a Fordnál, hiszen csak tizenegy centivel hosszabb az ötajtós Fiestánál, ám lényegesen rövidebb a C-Maxnál. A hátsó ülések a szokásokhoz híven hatvan-negyven arányban osztottak, és lehajtásukkal hatalmas raktér nyerhető. A hosszabb tárgyak pakolásánál a tolóajtó nagy könnyebbséget jelent, hiszen oldalról is kényelmesen lehet besegíteni az éppen rakodónak.

A Ford EcoBoost motort már jól ismerhetjük, hiszen alacsony szén-dioxid kibocsátása miatt az egyik legjobb a palettán. A nagyobb hengerűrtartalmú EcoBoost motorokhoz hasonlóan a B-Maxba épített háromhengeres, egyliteres erőforrás is a dupla, oldalanként független szelepvezérlést, a turbófeltöltést és a közvetlen benzinbefecskendezést alkalmaz. Hogy tovább csökkentsék a káros anyag kibocsátást, az autó el van látva Start-Stop rendszerrel. A motor nagy sikerre számíthat, hiszen az új Focusban is bemutatkozik majd a következő évtől.

A járműtől tehát nagyobb fellendülést vár a gyártó, hiszen a kilenc évvel ezelőtt gyártásba küldött Fusion eladási számai nem igazán alakultak úgy, ahogyan azt szerették volna.