Az új stílusnak ugyan még nincs neve, de az elkövetkezendő évek típusainak meghatározója lehet. A képeken egy ötajtós prototípus látható, amely enyhén szólva hajaz az Octaviára. Ennek ellenére rengeteg újdonságot tartogat, hiszen nem csak vonalvezetése, hanem stílusa is merőben megváltozott. Az autó a VisionD nevet kapta, és ehhez hűen valóban igazi látványverda.
A mai Skodákénál lényegesen erőteljesebb vonalakkal rendelkezik, már nem olyan gömbölyded, mint az eddig gyártott modellek. Láthatóan az arányok is megváltoztak, hiszen a tengelytáv megnőtt, az orrész hossza, valamint a far is lerövidült. A lámpatestek is a szögletesség jegyében születtek, szemből látva az autót pedig olyan érzésünk támad, mintha egy sunyi maja varázslóval néznénk farkasszemet. A kilincsek szinte beleolvadnak az ajtókba, és az összkép egy picit Audisnak tűnhet. Az első szélvédő egészen a hátsó szélvédő aljáig tart, ugyanis üvegtetősre terveték.
A belső tér igazán le van egyszerűsítve, de a gyártónak teljesen igaza van, minek is túlbonyolítani a kezelést. Három szín dominál: a fekete, a zöld és a fehér, vagyis a gyári színek. Mint az jól látható, a manuális váltókarnak nyoma sincs, a műszerfal igazán ergonomikus és futurisztikus.
Új dizájn, új márkajel. A mérnökök ugyan megmaradtak a szárnyas nyílvesszőnél, azonban a felirat kívülre került, ráadásul kevésbé vastag, inkább éles és szögletes betűk alkotják, a zöld nyilat pedig keskeny, fekete karika veszi körbe. Egy ilyen formatervvel akár már versenyre is kelhet a Volkswagen csoport egyéb tagjaival, sőt, presztízsharcba is keveredhet velük, hiszen mára elég éretté vált a divatdiktátori szerephez. Reméljük, a jövőben valóban ezt a stílust alkalmazzák majd modelljeiken, és országunkba is jut belőle szép számmal.