Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Kinek fűt be a Matászsz?
A MaTáSzSz felajánlja támogató szakmai segítségét a távhőszolgáltatással összefüggő kormányintézkedésekhez munkacímmel rövid összefoglalót fogalmazott meg a Szövetség, melyben röviden áttekintette az elmúlt évtized intézkedéseit, s a jelen eldöntendő kérdéseit. A válaszok hosszú távra fogják meghatározni ennek a praktikus hőszolgáltatásbnak a sorsát.

A Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége (MaTáSzSz) 57 rendes és 33
pártoló tagvállalata révén képviseli a jellemzően önkormányzati tulajdonban működő távhő termelő és/vagy szolgáltató szektort.

A távhőszolgáltató cégek képviseletében a MaTáSzSz célkitűzései összhangban állnak a kormány március 1-jei intézkedési tervében is megerősített azon elhatározásaival, hogy a távhőszolgáltatási díjak és egyáltalán az energia és egyéb rezsiköltségek megfizethetőek legyenek.
A távhőszolgáltatóknak, a MaTáSzSz tagjainak természetes érdeke az olcsó távfűtés, hiszen minél többen érzik versenyképesnek a távhőt más fűtési módokkal szemben,
annál többen átállnak a távfűtésre. A jelenlegi világgazdasági és pénzügyi folyamatok miatt
azonban rendkívül körültekintő figyelmet igényel bármilyen árbefagyasztási törekvés,
mert az a fennálló egyensúlyt kockáztatja.
Azt azonban hangsúlyoznunk kell, hogy a mindenkori kormányintézkedéseket megalapozó helyzetelemzések, árszabályozást befolyásoló tényezők érzékenységi vizsgálata
nélkül a következmények negatív eredménnyel járhatnak.
Ennek egyik kirívó példája az előző kormányzati ciklusban jóváhagyott ún. "Robin
Hood-törvény" , amelynek egyik fejezetével részben államosították a lakossági távhő árszabályozását azzal a téves kiindulással, hogy a távhőszolgáltatásért felelős önkormányzatok nem képesek saját hatáskörükben az árak kordában tartására.

A fogyasztói árképzés teljes államosítása a fogyasztók érdekeire való hivatkozással
életszerűtlen rendszert hívhat életre, ugyanakkor a szolgáltatók hosszútávon ellehetetlenülnek.
Nevezetesen jelenleg fennálló körülményeket nem hagyhatunk figyelmen kívül, mint pl.:
- negyedéves gázárváltozás és az éves távhő-árváltozás ellentmondása
- hatályos távhő- és gázvásárlási szerződések
- visszamenőleges ármódosítás hatása a gazdálkodásra.
Ha az állam beavatkozással kívánja segíteni polgárait, akkor a távhő árak területén a szabályozás helyett az ellenőrzés funkcióját látjuk életszerűbbnek, így is kiszűrhetők azon
kevés kivételek, akik bármilyen okból visszaélnek a természetes monopol helyzetükkel.
Az energetikai - ezen belül a távhő - törvények módosításával összefüggő, kapcsolt
energiatermeléssel összefüggő javaslatok esetében ugyancsak egyetértünk az alapvető célokkal, határozott véleményünk azonban az, hogy a javasolt intézkedések tartalma és időhorizontja a javaslattevő céljaival ellentétes hatást fog kiváltani. Önmagában támogatható
az a kormányzati szándék, hogy a jelenlegi KÁT rendszere helyett új, jobb, igazságosabb
szülessen, amelynek középpontjában a nemzeti és ezen belül az állampolgári érdekeknek kell lennie. Ám a konkrét javaslatokat megalapozó helyzetértékelést több ponton valótlannak,
eltúlzottnak, illetve pontatlannak tartjuk és felfedezni véljük benne egyes érdekcsoportoknak a politikusok befolyásolására irányuló "munkáját" is.

A Széll Kálmán Tervben is megmutatkozó kormányzati törekvéseket tehát alapjaiban támogatva a MaTáSzSz mint szakmai szervezet felajánlja tapasztalatait és kezdeményezi, hogy részt vehessen az ötletek és javaslatok kidolgozásában, nem kíván kimaradni a szakma jövőjének tevékeny alakításából.