Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Sportos és elektromos
A Genfi Autószalon hatalmas palettájának talán egyik legkiemelkedőbb résztvevője a különc német márka, az Artega volt. A valóban sportos külsejű jármű nemcsak szép, de jól is megy, és mindezek tetejében csak áramot fogyaszt.

Az Artega SE ugyanis teljesen elektromos hajtású, vagyis semmilyen káros anyagot nem bocsát ki. Hajtásáról két darab elektromos motor gondoskodik, melyek összteljesítménye 380 lóerő. A százas sprintet 4,3 másodperc alatt futja, végsebessége pedig 250 km/h-nál korlátozódik.

A meglepően igényes és realisztikus külsejű sportkocsi nem sokkal nagyobb egy Lotus Elise-nél, áramvonalas karosszériája pedig igazán feltűnővé varázsolja a járművet. Az utastérben három szín dominál, a piros, a fekete és a fehér. Néhány kezelőszerven ugyan felismerhető más típusok jól ismert karaktere, ám ez legkevésbé sem zavaró, hiszen az egyedi gyártás nem növeli tovább a költségeket.

Az autóban 37 kWh-s lítium-ionos akkumulátorcsomag található, amelynek a névleges feszültsége 350 Volt. Az Artega SE egyetlen töltéssel akár háromszáz kilométert is képes megtenni, melyet az NEDC európai tesztpályán hivatalosan meg is mértek. A gyártó azonban azt mondja, hogy a sokkal realisztikusabb vezetés mellett nagyjából ezen távolság kétharmadát, azaz maximum kétszáz kilométert tud megtenni. Egy háromfázisú töltőhálózatról akár másfél óra alatt is száz százalékosra lehet tölteni az akkumulátorokat, ami ebben a formában igazán megfelelőnek mondható.

Az Artega SE saját tömege 1400 kg, ami száz kilóval könnyebb, mint középmotoros GT társáé, ám a sportos vezethetőség megtartása érdekében 57:43-as súlyelosztást alkalmaztak a hátsó tengely irányába.
Az autót úgy szerették volna megalkotni a mérnökök, hogy az alkalmas legyen bármilyen környezetben megállni a helyét. A városi, rövidebb távú használatra éppen úgy alkalmas, mint a hosszabb, nagyobb lélegzetvételű túrákra.

Az Artega SE nem a nagy darabszámban gyártott járművekhez tartozik, hiszen éves szinten a gyár csak ötszáz egységet képes előállítani.