A kampányban már több szervezet is részt vesz, többek között az ORFK- Országos Balesetmegelőzési Bizottság, az Országos Mentőszolgálat, valamint a Magyar Autóklub is. Emellett több magánszemély is érdeklődött a kezdeményezés iránt, hiszen mindenki egyetért abban, hogy a leállósávon történt balesetek számát csökkenteni kell. A legtöbb ilyen jellegű baleset a tapasztalatok szerint figyelmetlenségből, valamint felelőtlenségből következik be.
A kampányt a következő szlogennel indították útjára: „Van Magyarországon öt négyzetkilométernyi terület, ahol a túlélési esély mindössze húsz perc". Ezzel mindent elmondtak, röviden, tömören és figyelemfelkeltően. Az ÁAK szerint a legnagyobb problémát az okozza, hogy az emberek nincsenek tisztában a leállósáv jelentésével. Éppen ezért a cég kiemelt feladatának tekinti, hogy az általa kezelt úthálózaton jelentősen csökkentse a balesetek számát, mégpedig úgy, hogy pozitív irányba terelje a vezetési kultúrát.
Első lépésként a „leállósáv" elnevezést kellene módosítani, hiszen a nem megfelelően utal valódi mivoltára. Sokak számára megtévesztő lehet a szó, így először mindenképpen a KRESZ-ben kell módosítani a szabályozást. Abban egyetértettek, hogy az új elnevezés vagy üzemi sáv, vagy vészsáv legyen, hiszen ezek a szavak sokkal érthetőbbek lehetnek a közemberek számára. A leállósávot ugyanis csak az használhatja, akinek járműve műszaki hibás, illetve az, aki forgalom-, vagy útellenőrzést, műszaki mentést, úttisztítást, illetve útfenntartást végez.
Aki például egy baleset miatt kialakult dugóban várakozik, és ehhez használja a leállósávot, az a helyszínre kiérkező mentőt akadályozza a továbbhaladásban. Aki állt már meg leállósávon és szállt ki a kocsijából, az jól tudja, hogy a százas tempó feletti sebesség kívülről sokkal félelmetesebb, mint az autóból nézve, éppen ezért rendkívül veszélyes baleseti forrást jelent.
A Magyar Autóklub is csatlakozott a kezdeményezéshez, kifejezetten azt szeretné elérni, hogy a vezetési kultúra jobb irányba tolódjon el. Ennek elősegítése érdekében a gyermekeknek és a felnőtteknek egyaránt tanfolyamokat, kampányokat szervez, és megpróbálja a jövő, felelős gépjárművezető nemzedékének mentalitását a jó irányba formálni.