Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Halálsáv
A hazai közutakon rengeteg baleset történik nap mint nap. Ezek között az egyik leggyakoribb az autópályák és autóutak leállósávjában történik, bármilyen hihetetlenül is hangzik. Ezek elkerülése érdekében az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) átfogó kampányba kezdett.

A kampányban már több szervezet is részt vesz, többek között az ORFK- Országos Balesetmegelőzési Bizottság, az Országos Mentőszolgálat, valamint a Magyar Autóklub is. Emellett több magánszemély is érdeklődött a kezdeményezés iránt, hiszen mindenki egyetért abban, hogy a leállósávon történt balesetek számát csökkenteni kell. A legtöbb ilyen jellegű baleset a tapasztalatok szerint figyelmetlenségből, valamint felelőtlenségből következik be.

A kampányt a következő szlogennel indították útjára: „Van Magyarországon öt négyzetkilométernyi terület, ahol a túlélési esély mindössze húsz perc". Ezzel mindent elmondtak, röviden, tömören és figyelemfelkeltően. Az ÁAK szerint a legnagyobb problémát az okozza, hogy az emberek nincsenek tisztában a leállósáv jelentésével. Éppen ezért a cég kiemelt feladatának tekinti, hogy az általa kezelt úthálózaton jelentősen csökkentse a balesetek számát, mégpedig úgy, hogy pozitív irányba terelje a vezetési kultúrát.

Első lépésként a „leállósáv" elnevezést kellene módosítani, hiszen a nem megfelelően utal valódi mivoltára. Sokak számára megtévesztő lehet a szó, így először mindenképpen a KRESZ-ben kell módosítani a szabályozást. Abban egyetértettek, hogy az új elnevezés vagy üzemi sáv, vagy vészsáv legyen, hiszen ezek a szavak sokkal érthetőbbek lehetnek a közemberek számára. A leállósávot ugyanis csak az használhatja, akinek járműve műszaki hibás, illetve az, aki forgalom-, vagy útellenőrzést, műszaki mentést, úttisztítást, illetve útfenntartást végez.

Aki például egy baleset miatt kialakult dugóban várakozik, és ehhez használja a leállósávot, az a helyszínre kiérkező mentőt akadályozza a továbbhaladásban. Aki állt már meg leállósávon és szállt ki a kocsijából, az jól tudja, hogy a százas tempó feletti sebesség kívülről sokkal félelmetesebb, mint az autóból nézve, éppen ezért rendkívül veszélyes baleseti forrást jelent.

A Magyar Autóklub is csatlakozott a kezdeményezéshez, kifejezetten azt szeretné elérni, hogy a vezetési kultúra jobb irányba tolódjon el. Ennek elősegítése érdekében a gyermekeknek és a felnőtteknek egyaránt tanfolyamokat, kampányokat szervez, és megpróbálja a jövő, felelős gépjárművezető nemzedékének mentalitását a jó irányba formálni.