Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Multivanok bemutatója
A Genfi Autószalon még tartogat meglepetéseket. A Volkswagen Multivan éppen idén ünnepli negyedszázados történelmét, ezért nem lehet véletlen, hogy előrukkoltak egy rendkívül takarékos és egyben stílusos kisbusszal.

Sőt, ha már bemutató, miért ne mutatnának be egyből két hasonló járművet is. Az első a Multivan BlueMotion volt, amely már a jól ismert „kékmozgás" technológiát alkalmazza, vagyis lényegesen környezetbarátabb, mint társai. A hét személy befogadására is alkalmas kisbusz a cég már más típusokból jól ismert, kétliteres TDI motorját kapta, azonban kellőképpen visszafogott teljesítménnyel. Ugyanis a négyhengeres, dízel erőforrás mindössze 114 lóerő leadására képes, forgatónyomatéka pedig 250 Nm. Természetesen a BlueMotion technológia miatt van az egész hajcihő, hiszen a jármű átlagfogyasztása 6,4 liter környékén mozog, kilométerenként pedig 164 grammnyi szén-dioxidot bocsát ki magából.

Hogy még teljesebb legyen a kép, a német konszern Start-Stop automatikával, valamint fékenergia-visszanyerő rendszerrel is ellátta a járművet. A nevéhez hasonlóan a bemutatott jármű kék színben pompázik, így hívja fel magára a figyelmet. A Multivan egyébként, ahogy a neve is mutatja többfunkciós jármű, belső tér ugyanis egyszerűen variálható. Az utasülések dönthetők és forgathatók is, így könnyen tárgyalótermet, vagy akár hálószobát faraghatunk belőle, azonban nagyobb egységek szállítására is kiválóan alkalmas.

A német gyártó által bemutatott másik jármű a Multivan Edition 25. A negyedszázados évforduló tiszteletére készített busz matt fekete tetőt, és ugyanolyan színű tizennyolc collos könnyűfém kerekeket kapott. A kilincsek, valamint az első lökhárító alatti rés is matt fekete színben pompázik az oldalsó és hátsó díszkeretekhez hasonlóan. Mivel a fekete színnel legjobb kontrasztban a fehér van, így az autó karosszériája nem is véletlenül pompázik a világos színben.
A jármű belső terében viszont három szín dominál, így a Salsa vörös, a cukor fehér és a metál ezüst.

Az Edition 25 természetesen minden sportos alkatrésszel el van látva, amire egy ilyen járműnek szüksége lehet. A kasztnija sportos, a stabilizátorok erősebbek, a motortérben pedig egy 180 lóerős motor dobog, amelyhez DSG sebességváltómű, valamint 4Motion összkerék hajtás dukál.