Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Járjunk villannyal
Nem lehet elégszer beszélni az elektromos járművekről. A jövő közlekedési eszközei lehetnek, de sajnos akkor jutnak csak figyelemhez, ha a kőolaj lényegében már megfizethetetlen lesz. Azonban addig is ismertetünk néhány járművet és törekvést, hátha kedvet kap a tisztelt olvasó egy olcsóbb közlekedési forma meghonosításához.

A TZ-ELMA-t már többször is említettük az általa átalakított Suzuki Swift okán. Ők azok, akik nem adják fel a reményt, hogy egyszer majd a főváros, sőt országunk útjain csendes, tisztán elektromos üzemű járművek szaladgálhassanak, és felváltsák a fosszilis tüzelést.
A cég tagjai rengeteg erőfeszítést tesznek a megvalósítás érdekében, és az akadályok elhárítása érdekében több oldalról közelítik meg a problémát.

Az első átalakított járművük már két éve az utakat rója, s már több tízezer kilométert tudhat magáénak. Természetesen a fejlesztések üteme nem lassult, már egy második típust is kihoztak, amely stílusosan a TZ-ELMA 2 nevet kapta, és már ez a jármű is a húszezredik kilométerét futja. Természetesen ez is Swiftből készült, hiszen fontos a magyar találmány-magyar autó párosítás. A cég egyébként a German E-Cars vállalattal szoros együttműködést ápol, s a németek is a magyar mintára készítették el legújabb járművüket, mégpedig egy Suzuki Splasht. A kis négyszemélyesből kivették a négyütemű motort, majd helyére villanymotort szereltek, valamint akkumulátorokat építettek az autóba. A jármű itthoni forgalmazását természetesen a TZ-ELMA vállalta.

Az elektromos járművek elterjedésének legnagyobb akadálya az infrastruktúra hiánya. A magyar cég erre is gondolt, és elkészítette első töltőoszlopát. A szerkezet váza és egyéb alkatrészei német gyártásúak, azonban a belső alkatrészek, valamint a szoftver magyar fejlesztésű. Bár még pénzhiány miatt nincs teljesen kész, ebben az állapotában is működőképes. Amint lesz rá megrendelés, a cég olyan funkciókkal látja el, amit csak a megrendelő kíván, hiszen bármennyire is hihetetlen, de egy ilyen berendezés nagyon sokoldalú is tud lenni.

Az oszlop nem csak autók töltésére, hanem kerékpárok, robogók regenerálására is alkalmas. A fizetést is többféleképpen lehet megoldani; lehet készpénzzel, bankkártyával, telefonnal fizetni, de saját, erre a célra készített feltöltő kártyával is. Ez azért lehet hasznos, mert rögzíti az egyes tankolásoknál felvett teljesítményt kWh-ban.

A működése is nagyon egyszerű: először kiválasztjuk a nyelvet, majd megadjuk a kívánt töltési időt és azt, hogy melyik csatlakozót szeretnénk használni. Mivel sokszor a napfény miatt nem jól látszik a kijelző, így hangszórót is építettek a szerkezetbe. A biztonságos működésről egy éjjel-nappal ellenőrzést végző diszpécserszolgálat gondoskodik majd. A jövőben a töltésre szolgáló csatlakozók egységesítését tervezik, és azt is szeretnék elérni, hogy az oszlopok teljesen szén-dioxid kibocsátásmentesek legyenek, vagyis alternatív energiákat használjanak.

Az elterjesztéshez azonban állami támogatások is szükségesek, ezért a cég mindent megtesz a siker érdekében. Összefogja a hasonló cégeket, újabb befektetőket keres, akik példát mutathatnak az egész országnak. Ugyanezt várják a felelős kormánytól is, vagyis támogatási rendszer kiépítését akár az adó, akár más területeken.