A TZ-ELMA-t már többször is említettük az általa átalakított Suzuki Swift okán. Ők azok, akik nem adják fel a reményt, hogy egyszer majd a főváros, sőt országunk útjain csendes, tisztán elektromos üzemű járművek szaladgálhassanak, és felváltsák a fosszilis tüzelést.
A cég tagjai rengeteg erőfeszítést tesznek a megvalósítás érdekében, és az akadályok elhárítása érdekében több oldalról közelítik meg a problémát.
Az első átalakított járművük már két éve az utakat rója, s már több tízezer kilométert tudhat magáénak. Természetesen a fejlesztések üteme nem lassult, már egy második típust is kihoztak, amely stílusosan a TZ-ELMA 2 nevet kapta, és már ez a jármű is a húszezredik kilométerét futja. Természetesen ez is Swiftből készült, hiszen fontos a magyar találmány-magyar autó párosítás. A cég egyébként a German E-Cars vállalattal szoros együttműködést ápol, s a németek is a magyar mintára készítették el legújabb járművüket, mégpedig egy Suzuki Splasht. A kis négyszemélyesből kivették a négyütemű motort, majd helyére villanymotort szereltek, valamint akkumulátorokat építettek az autóba. A jármű itthoni forgalmazását természetesen a TZ-ELMA vállalta.
Az elektromos járművek elterjedésének legnagyobb akadálya az infrastruktúra hiánya. A magyar cég erre is gondolt, és elkészítette első töltőoszlopát. A szerkezet váza és egyéb alkatrészei német gyártásúak, azonban a belső alkatrészek, valamint a szoftver magyar fejlesztésű. Bár még pénzhiány miatt nincs teljesen kész, ebben az állapotában is működőképes. Amint lesz rá megrendelés, a cég olyan funkciókkal látja el, amit csak a megrendelő kíván, hiszen bármennyire is hihetetlen, de egy ilyen berendezés nagyon sokoldalú is tud lenni.
Az oszlop nem csak autók töltésére, hanem kerékpárok, robogók regenerálására is alkalmas. A fizetést is többféleképpen lehet megoldani; lehet készpénzzel, bankkártyával, telefonnal fizetni, de saját, erre a célra készített feltöltő kártyával is. Ez azért lehet hasznos, mert rögzíti az egyes tankolásoknál felvett teljesítményt kWh-ban.
A működése is nagyon egyszerű: először kiválasztjuk a nyelvet, majd megadjuk a kívánt töltési időt és azt, hogy melyik csatlakozót szeretnénk használni. Mivel sokszor a napfény miatt nem jól látszik a kijelző, így hangszórót is építettek a szerkezetbe. A biztonságos működésről egy éjjel-nappal ellenőrzést végző diszpécserszolgálat gondoskodik majd. A jövőben a töltésre szolgáló csatlakozók egységesítését tervezik, és azt is szeretnék elérni, hogy az oszlopok teljesen szén-dioxid kibocsátásmentesek legyenek, vagyis alternatív energiákat használjanak.
Az elterjesztéshez azonban állami támogatások is szükségesek, ezért a cég mindent megtesz a siker érdekében. Összefogja a hasonló cégeket, újabb befektetőket keres, akik példát mutathatnak az egész országnak. Ugyanezt várják a felelős kormánytól is, vagyis támogatási rendszer kiépítését akár az adó, akár más területeken.