Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nagyon bul(l)i!
Ha valamiről érdemes említést tennünk, az a Genfi Autószalonon bemutatkozott koncepcióautó, a Volkswagen Bulli. Az első generációs Transporter nevével ékeskedő jármű valószínűleg két éven belül gyártásba fog kerülni.

A járművet azonban nem úgy kell elképzelni, mint valami kisbuszt, hiszen méretei inkább nanobusszá teszik, mint mikrobusszá. A 3+3 üléses egyterű ugyanis mindössze csak 3,99 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,7 méter magas. A tengelytávja is csak négy centiméterrel nagyobb, mint a Golfé, azonban a nyomtávja a hármas ülés miatt 1,5 méterre bővült.

Gazdaságos kis járműnek ígérkezik, hiszen tisztán elektromos hajtással szerelték. A 40 kWh-s akkumulátorcsomag egy 115 lóerős villanymotort hajt meg, melynek nyomatéka 260 Nm. A százas gyorsuláshoz 11,5 másodpercre van szüksége, sebessége pedig 140 km/h-nál korlátozódik.

Az autó belső és külső színeit a kéttónusú színezés jellemzi. A kerekei tizennyolc collosak, a kerekek közepét pedig krómozott fedősapka teszi még látványosabbá. Az utastérben egyből feltűnik az érintőképernyős kijelző a középkonzolon, ami gyakorlatilag egy kivehető iPad, ami egyben a navigációs rendszert is magában foglalja. Sebességváltó karra nincsen szükség, a műszerfalon lévő forgatható kapcsolóval válthatunk előre és hátramenet között.

A piacra kerülés dátumairól nem esett szó egyelőre, hiszen még csak koncepcióautó formájában van jelen a szerkezet, ám mivel a kisbusz ugyanarra a padlólemezre épült, amire a két év múlva piacra kerülő Audi A3, így nagy valószínűséggel kijelenthetjük, hogy legkorábban két év múlva, de sorozatgyártásba kerülhet a buligép. Természetesen nem valószínű, hogy villanymotoros kivitelben tálalják, inkább valamelyik dízel, vagy benzines erőforrás hajthatja a jövőben. Nagy népszerűségre tehet szert a rendkívül letisztult és egyszerű formavilággal megálmodott jármű, és bár alapáráról még nem esett szó, bizonyára nem az olcsó kategóriás járművek között fogjuk megtalálni.