Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A régi újszülött
Az autókat nagy becsben tartók körében is megoszlanak a vélemények a járművek korát illetően. Egy részük a modern stílust tartják kiemelkedőnek, ám többen inkább a retro változatokat kedvelik. Az autóépítők pedig végre rájöttek arra, hogy a kettőt ötvözni is lehet.

A veterán kinézetű járművek olykor meglepő fürgeséggel szaggatják az aszfaltot, arról nem is beszélve, hogy környezetvédelmi szempontból lényegesen jobb helyzetben vannak, mint teljes egészében eredeti alkatrészekből álló veterán kollégáik. Nemcsak tisztábbak, de általába véve sokkal megbízhatóbbak is. Persze annak is meg van a maga szépsége, és talán valamivel értékesebb is.

A Singer Vehicle Design is hasonló koncepcióval állt elő. Választásuk egy sokak által kedvelt, nyolcvanas évekbeli Porsche 911-re esett. A jármű alapját egy 1994-ben gyártott, szintén 911-es modell adta. A klasszikusok szerelmeseinek készített járgány kiköpött mása az eredetinek, mégis mai technikával van felszerelve. Modern anyagokból készült, és teljesítménye is a jelenkori modellekének felel meg.

A Los-Angeles-i székhelyű cég minden hasznosat belezsúfolt a kocsiba. A karosszéria természetesen karbon-szálas anyagból készült, így valamivel könnyebb volt kialakítani a korábbi formát. A motorháztető alatt természetesen új hajtáslánc lakozik, a motor 3,8 literes boxer, és kereken négyszáz lóerő leadására képes. Értelem szerűen nem csak a menetdinamika, hanem a stabilitás is lényegesen jobb lett, hiszen a futómű menetesen állítható Bilstein felfüggesztést kapott, a megállásról pedig a Brembo hatalmas féktárcsái és nyergei gondoskodnak.

A belső tér is modern anyagokból készült, melyekkel megpróbálták hűen lemásolni a korabeli kialakítást. A bőrülések a szénszálhoz hasonló borítást kaptak, az RSR kormány, valamint a dögös műszerfal is nagyon hajaz a gyárira, még akkor is, ha a fordulatszám mérő számlapja pirosra sikeredett. A kezelőszervek is korhűk, bár az is igaz, hogy már klímát is vezérelhetünk velük.

A képek talán többet elárulnak, mint amennyit beszélhetnénk róluk. Ezeknek az autóknak még volt egyénisége, ami sajnos a jelenlegi típusokról már nem igazán mondható el. Többen is próbálkoztak már régi típust modernebb technikával felszerelni (köztük mi is), és higgyék el, nincs is jobb érzés annál, amikor egy különleges, régen elfeledett köntösbe bújtatott erőtől duzzadó, teljesen egyedi és ezáltal különleges járművel jelenik meg az ember a csodálkozó tömeg előtt.