Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Jó ötlet volt
Még a 2009 év elején, egy váratlan pillanatban a Pininfarina bejelentette, hogy befejezte a gyártókkal való szerződéses üzleteit, és ezentúl csak a villamos meghajtású járművekre fog koncentrálni. Addigi tevékenységével ellentétben megpróbál önálló gyártóként boldogulni.

Összeállt tehát a francia Bollore csoporttal, és az akkori a Genfi Autószalonon bemutatták legújabb járművüket, a BLUECAR-t. Nagyon sietős lett a cégnek, hiszen mindenkit megelőzve még idén sorozatgyártásba szeretné küldeni a teljesen elektromos meghajtással felszerelt járművet.

Az autó egy kompakt, ötajtós, négyüléses MPV. Lítium metálhibrid akkumulátorcsomagot alkalmaztak energiacsomag gyanánt, így a Pininfarina tervei szerint sikerült egy olyan szuper-kapacitív pakkot létrehozni, amellyel az autó egyetlen töltéssel akár 250 km-t is meg tud tenni. Az akkumulátorok természetesen a 230 Voltos hálózatról is könnyedén feltölthetők néhány óra alatt, élettartamuk pedig a mérnökök szerint nagyjából kétszázezer kilométerre elegendő.

A jármű olyan megoldásokkal van szerelve, melyek kímélik az akkumulátorokat. A LED-es első fényszórók lényegesen kiesebb energiát fogyasztanak, mint halogén társaik, ezért a hátsó lámpákat is ilyen technológiával szerelték fel. Az autó tetején napelem cellák helyezkednek el, melyek álló helyzetben töltik az akkumulátorokat, és a fogyasztók ellátásába is besegítenek. A kocsi 6,3 másodperc alatt gyorsul fel hatvan kilométeres óránkénti sebességre, végsebessége pedig 130 km/h-nál korlátozódik.

A cég reményei szerint nagy sikerre tehet szert, hiszen egyelőre nincs a piacon olyan jármű, amely ilyen adatokkal rendelkezne. Úgy tervezik, hogy 2015-re már hatvanezer egységet készítenek el. Az egyik francia vállalat máris szerződést kötött a Pininfarinával, mely szerint négyezer darab BLUECAR-t szeretnének megvásárolni. A vevő nem más, mint Franciaország egyik legnagyobb autókölcsönző cége, az Autolib. Az üzembe helyezés Párizsban és másik negyven régióban még idén októberben elkezdődhet.