Rengeteg ember utazik vonattal, ki a mindennapi munkába járáshoz, ki pedig csak alkalomadtán használja a MÁV szolgáltatásait. Hogy csak egyetlen pályát említsünk a sok rossz közül, elég a Balatonra vezető szakaszra gondolni. A Budapest-Székesfehérvár-Siófok szakaszon nyári melegben az átlagsebesség meghaladhatja a huszonöt kilométert óránként. Ez a klimatizálatlan vagonokban valódi túléléshowra emlékeztet. Idén azonban ez a tendencia változhat, hiszen megkezdődnek a rekonstrukciós munkálatok.
A Budapest-Székesfehérvár vonalon várhatóan már idén megkezdődik az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer kettes szintjének (ETCS2) telepítése. Az előkészületi munkálatokat ugyanis a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., vagyis a NIF már befejezte, így még ebben az évben elkezdődhet a felújítás. A tervek szerint a rendszer kiépítése három éven belül befejeződhet. A biztonsági rendszer kivitelezésének anyagi hátterét nagyobb részben az Európai Unió biztosítja.
A vonatbefolyásoló rendszer legfőbb feladata a vonatok közlekedésének mindenre kiterjedő felügyelete. Ezen felül garantálja a vasúti közlekedés biztonságát a legkülönbözőbb forgalmi helyzetekben. A biztonsági rendszer telepítésén felül megkezdődnek azok a pályamunkák is, melyek lehetővé teszik a nagysebességű vasúti közlekedést az adott pályaszakaszon. Ennek köszönhetően Kelenföld és Székesfehérvár között akár 160 km/h-s sebességgel is közlekedhetnek majd a szerelvények.
A beszerzési tenderben szereplő mozdonyok azonban az említett sebességtől lényegesen gyorsabban is képesek közlekedni, vagyis nem lesz kihasználva a teljesítményük. Reméljük, hogy a Székesfehérvár-Siófok vonalat is hamarosan alkalmassá teszik a hasonló sebességű közlekedésre, hiszen akkor nem csak a magyar utasoknak, de a külföldről érkező turistáknak is könnyebbé válhat a közlekedés a magyar tengerhez.