Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Újabb szakasz felújítása kezdődik
A magyar vasúti közlekedés nagyon siralmas állapotban van. Miközben a MÁV olyan mozdonyokról és biztonsági rendszerekről beszél, melyek alkalmazásával a megengedhető legnagyobb sebesség akár kétszáz kilométer is lehet óránként, addig a pályaszakaszok egyre csak romlanak. Végre azonban rekonstrukcióról is lehet hallani.

Rengeteg ember utazik vonattal, ki a mindennapi munkába járáshoz, ki pedig csak alkalomadtán használja a MÁV szolgáltatásait. Hogy csak egyetlen pályát említsünk a sok rossz közül, elég a Balatonra vezető szakaszra gondolni. A Budapest-Székesfehérvár-Siófok szakaszon nyári melegben az átlagsebesség meghaladhatja a huszonöt kilométert óránként. Ez a klimatizálatlan vagonokban valódi túléléshowra emlékeztet. Idén azonban ez a tendencia változhat, hiszen megkezdődnek a rekonstrukciós munkálatok.

A Budapest-Székesfehérvár vonalon várhatóan már idén megkezdődik az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer kettes szintjének (ETCS2) telepítése. Az előkészületi munkálatokat ugyanis a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., vagyis a NIF már befejezte, így még ebben az évben elkezdődhet a felújítás. A tervek szerint a rendszer kiépítése három éven belül befejeződhet. A biztonsági rendszer kivitelezésének anyagi hátterét nagyobb részben az Európai Unió biztosítja.

A vonatbefolyásoló rendszer legfőbb feladata a vonatok közlekedésének mindenre kiterjedő felügyelete. Ezen felül garantálja a vasúti közlekedés biztonságát a legkülönbözőbb forgalmi helyzetekben. A biztonsági rendszer telepítésén felül megkezdődnek azok a pályamunkák is, melyek lehetővé teszik a nagysebességű vasúti közlekedést az adott pályaszakaszon. Ennek köszönhetően Kelenföld és Székesfehérvár között akár 160 km/h-s sebességgel is közlekedhetnek majd a szerelvények.

A beszerzési tenderben szereplő mozdonyok azonban az említett sebességtől lényegesen gyorsabban is képesek közlekedni, vagyis nem lesz kihasználva a teljesítményük. Reméljük, hogy a Székesfehérvár-Siófok vonalat is hamarosan alkalmassá teszik a hasonló sebességű közlekedésre, hiszen akkor nem csak a magyar utasoknak, de a külföldről érkező turistáknak is könnyebbé válhat a közlekedés a magyar tengerhez.