Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Audi A9, avagy mindenki a sportosra gyúr
Egyre gyakrabban láthatunk képeken olyan autókat, melyeket néhány évvel ezelőtt még csak elképzelni sem tudtunk volna, ám mégis a közeljövőben már akár az utcára is kerülhet belőlük. Nem kivétel közülük az Audi A9-sem.

Az egyik német autós magazin szerint az A9 lehet az ingolstadti gyártó zászlóshajója. A kétajtós kupé alapját természetesen egy már meglévő modell, mégpedig az Audi A8-as adja. A hatalmas, öt méter hosszú kupé igazán jövőt idéző külsőt és belsőt kapott. A gyártást akár már 2014-ben megkezdhetik, sőt arról is szól a fáma, hogy egy kabrió variánssal is bővítik majd a palettát.

Egy korábbi riport szerint az A9-es platformját megosztják a Lamborghini Estoque-kal is. Különböző források pedig azt állítják, hogy a jövőben akár négyajtós kupé is kerekedhet a járműből, éppen úgy, mint a Porsche Panamera, vagy a Mercedes CLS.

Az autó alapját tehát a már jól ismert alumínium vázkeret adja, és sok fő elemet az MLB-ből, vagyis a hosszanti, moduláris felépítésű karosszériából vesznek át. A lapos felépítmény, a kasztnival szinte egybeolvadó lámpák mind-mind részei az egységnek, és nagyban segítik a légellenállási tényező csökkentését. A LED-es fényszórókkal valószínűleg jól lehet majd látni, nem úgy, mint a visszapillantó tükrökkel, melyek csak alibiből kerültek a helyükre. A kerekeken igazán peres gumik kaptak helyet, melyek a magyar utakra szinte teljesen alkalmatlanok. A szélvédőkkel egyelőre nem tudtak mit kezdeni, talán üveg is lesz az autóban.

A motortérben természetesen V8-as, négyliteres szerkezet lakozik, melyet szintén az A8-ból vettek kölcsön, de a VW csoport 6,3 literes W12-ese is szóba jöhet, mint opcionálisan választható motor. Elektromos meghajtásról egyelőre egyetlen szó sem esett, ami a mai trendek miatt igencsak furcsa.

A gyártás tehát három éven belül megkezdődhet, a jármű ára valahol nyolcvanezer euró körül mozog majd. Természetesen még semmilyen információra nem támaszkodhatunk száz százalékig, hiszen a gyártó még hivatalosan be sem jelentette a kocsit, a képek pedig egy teljesen független spanyol dizájner iroda keze munkáját dicsérik.