Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ébresztő!
A MÁV stratégiai tervet dolgozott ki a jövőre nézve, mely szerint 4455 milliárd forintot költenének beruházásokra a 2030-ig folyamatosan formálódó stratégiai program szerint. Ennek köszönhetően javulhatna a tömegközlekedés megítélése is.

A vonatok lényegesen pontosabbak, szebbek, kényelmesebbek és gyorsabbak lennének. Mivel ekkora összeget nagyon nehéz volna a jelenlegi helyzetben előteremteni, ezért az Európai Uniótól és a Magyar Államtól várnak segítséget. Úgy gondolják, hogy uniós forrásból a teljes beruházás hatvanöt százalékát fedezni lehetne, tizenöt százalékot pedig a magyar államtól kaphatnának. A fennmaradó húsz százalékot pénzintézeti hitelekből, vállalkozói kölcsönökből teremtenék elő.

Ha ez nem volna elég, akkor a határidő lejárta után elkövetkező négy évben a kiadásokat még 1173 milliárddal megtoldanák. Így összességében 5628 milliárdot költhetnének beruházásokra. A MÁV szakértői természetesen azt is meghatározták, hogy mire fogják költeni azt a temérdek pénzt. Először is az összeg nagyobb részét az Új Széchenyi Terv szerint a „legalább 6000 kilométeres" országos vasúthálózat infrastruktúráira, úgymint a műtárgyakra, pályákra és tartozékaikra költenék. Erre 2015 és 2030 között 3260 milliárd forint állhatna rendelkezésre. 2034-re pedig a teljes keret elérhetné a 4433 milliárd forintot.

Éves szinten mintegy kétszáz kilométernyi vasúti pályát újítanának fel nagyjából húszmilliárdos összegből, a fejlesztéseket pedig a menetrendi igényekhez igazítanák. Tíz éven belül 1356 kilométer távolsági alaphálózat készülne el, 1451 kilométeren pedig az eredeti paramétereknek megfelelően közlekedhetnének a szerelvények. A budapesti elővárosi vonalakat is fejlesztenék 313 kilométer hosszan, ennek értéke meghaladná a 340 milliárdot. A villamosított vonalakat meghosszabbítanák, ezzel a villamos pályák összes hossza elérné a háromezer kilométert.

A jelenlegi pályák már régen elavultak, a jelenleg 7509 kilométeres vasúthálózat nagy része lassan használhatatlanná válik. A pálya menti tizenkétezer műtárgy átlagéletkora hatvan év, de van ahol száz évesnél is öregebbek a szerkezetek, így a beruházás összegének mindjárt meg is lenne a helye...