Az eddig nemzetközi szinten jóformán csak a Forma 1 -es bajnokság hazai futamára használt pálya most egy újabb nívós versenysorozat egyik állomásául szolgálhat. Tudni kell azonban, hogy csak helyettesítő versenyről lenne egyelőre szó, hiszen a június 3-5 közé tervezett marokkói futam a zavargások miatt elmarad, és a magyar versenypályát jelölték meg többek között helyettesítő futam megrendezésére alkalmas alternatívaként.
Ha sikerül idecsábítani a versenyt, az több szempontból is előnyös lehet. Először is növekedhet a pálya bevétele, másodszor pedig magyar pilótáért izgulhatunk a futamon. A verseny hazai megrendezéséért ugyan fizetni kell éppúgy, mint a Forma 1-ért. Előbbi 200-250 millió forintot kóstál, utóbbiért 4,5 milliárdot kell kiadni a szervezőknek. Ez nem kis summa, ám ügyes rendezői munkával előnnyé lehet kovácsolni. Hiszen rengetegen vannak, akik eddig is figyelemmel követték a bajnokságot, ráadásul mindig Brnóba kellett menniük egy futam megtekintéséért. Ők most itthon izgulhatnák végig a futamokat, és itthon költhetnék el pénzüket, arról nem is beszélve, hogy a kiutazás költségeit meg is spórolhatnák.
A másik vonzerő Michelisz Norbert lehet, aki már tavaly is indult a versenysorozatban, és futamgyőzelem mellett a legjobb újoncként szerepelt. Tavaly még a dízel Seat Leonnal állt rajthoz, ám idén az 1,6 literes, turbófeltöltővel szerelt BMW 3-ast nyúzhatja. Neki nagy előnyt jelenthet a hazai pálya, hiszen már szinte megszámlálhatatlan futamon részt vett a Hungaroringen, és szép számmal nyert is versenyt itthon.
A döntés, miszerint a verseny Magyarországra kerülhet, a jövő hétre várható, ám bennfentes források szerint mi kapjuk meg a megrendezés jogát.