Az építőipar nagymértékű hanyatlása után most a szállítmányozás és a fuvarozás is egyre rosszabb helyzetbe kerül. Hogy a válság tette-e be a kaput, vagy az olajárak, azt nem lehet pontosan megmondani. Az azonban egészen bizonyos, hogy a közúti és a vasúti teherforgalom jelentős mértékben visszaesett Európában az elmúlt években.
Az egyik elemző cég által kiadott munkából egyértelműen kimutatható, hogy a 2008-2009-es évek nagy visszaesésének oka a világválság volt. Tavaly ugyan már több országban is javult a helyzet, azonban nem olyan mértékben, mint azt prognosztizálni lehetett. Az unió országaiban 2008-ban két százalékkal csökkent a vasúti, és szintén két százalékkal a közúti áruforgalom, tavaly előtt pedig a közúti fuvarozás tíz százalékkal, a vasúti pedig tizenhét százalékkal esett vissza. A közutat pedig négyszer annyian választották, mint a vasutat.
2009-ben Bulgária és Lengyelország kivételével minden tagállamban csökkent a közúti teherszállítás az előző évihez képest. A legnagyobb vesztese az ágazatnak Románia és Lettország volt, az előbbinél majdnem negyven , az utóbbinál pedig harmincnégy százalékos visszaesés volt tapasztalható. Lengyelországban majdnem tíz, Bulgáriában pedig tizenhat százalékkal nőtt a fuvarozási kedv. Hazánkban szerencsére csak egy százalékkal esett vissza az iparág forgalma.
A vasúti szállítás Észtország kivételével szinte minden országban csökkenő tendenciát mutatott. Ebben az ágazatban éppen az előző nyertese, Bulgária szenvedte el a legnagyobb visszaesést, ahol harminchárom százalékkal csökkentek a fuvarozások. Belgiumban huszonkilenc százalékos visszaesés volt tapasztalható, Magyarországon pedig majdnem huszonhárom százalékos.