Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Csökken a szállítási kedv
Az üzemanyagok árai már sokak számára most is túlzást jelentenek, többször is meggondolják, hogy autóba üljenek-e. Ám nem csak a közember számára jelent ez gondot, hanem a szállítmányozó cégeknek is. A fuvarozásban hatalmas visszaesés tapasztalható még most is.

Az építőipar nagymértékű hanyatlása után most a szállítmányozás és a fuvarozás is egyre rosszabb helyzetbe kerül. Hogy a válság tette-e be a kaput, vagy az olajárak, azt nem lehet pontosan megmondani. Az azonban egészen bizonyos, hogy a közúti és a vasúti teherforgalom jelentős mértékben visszaesett Európában az elmúlt években.

Az egyik elemző cég által kiadott munkából egyértelműen kimutatható, hogy a 2008-2009-es évek nagy visszaesésének oka a világválság volt. Tavaly ugyan már több országban is javult a helyzet, azonban nem olyan mértékben, mint azt prognosztizálni lehetett. Az unió országaiban 2008-ban két százalékkal csökkent a vasúti, és szintén két százalékkal a közúti áruforgalom, tavaly előtt pedig a közúti fuvarozás tíz százalékkal, a vasúti pedig tizenhét százalékkal esett vissza. A közutat pedig négyszer annyian választották, mint a vasutat.

2009-ben Bulgária és Lengyelország kivételével minden tagállamban csökkent a közúti teherszállítás az előző évihez képest. A legnagyobb vesztese az ágazatnak Románia és Lettország volt, az előbbinél majdnem negyven , az utóbbinál pedig harmincnégy százalékos visszaesés volt tapasztalható. Lengyelországban majdnem tíz, Bulgáriában pedig tizenhat százalékkal nőtt a fuvarozási kedv. Hazánkban szerencsére csak egy százalékkal esett vissza az iparág forgalma.

A vasúti szállítás Észtország kivételével szinte minden országban csökkenő tendenciát mutatott. Ebben az ágazatban éppen az előző nyertese, Bulgária szenvedte el a legnagyobb visszaesést, ahol harminchárom százalékkal csökkentek a fuvarozások. Belgiumban huszonkilenc százalékos visszaesés volt tapasztalható, Magyarországon pedig majdnem huszonhárom százalékos.