Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kisebb, erősebb, jobb
A káros anyag kibocsátás csökkentése az autógyárak mumusa. Egyre nehezebb nagy teljesítmény mellett enyhébb kibocsátású járműveket gyártani. Napjainkban a feltöltés korszakát éljük, a Volkswagen mellett most a BMW is turbósítja motorjait.

A bajor autógyártó bemutatta TwinPower technológiáját, mellyel tovább kívánja növelni motorjai erejét, azonban emissziós értékeit pedig le szeretné redukálni. A kettős turbó technológia a VW csoport TSI motorjait idézi, bár ott inkább a kompresszor és turbófeltöltő párosítás hódít.

A TwinPower technológiát először kisebb motorjain szeretné alkalmazni a BMW, így elsőként a három és négyhengeres blokkokra szerelik. Az új „bedplate" (csapágyházas, osztott kialakítás) feltöltők lényegesen könnyebbek mint elődeik így új dimenziókat nyújthatnak a kisebb hengerűrtartalmú motoroknak is.

A gyártó a kettős feltöltés mellé közvetlen benzinbefecskendezést, illetve változtatható szelepvezérlést is ad, melynek eredményeképpen nagyobb nyomaték és kisebb fogyasztás nyerhető ki a motorból. A technológia nem új keletű, már 2009-ben alkalmazták a háromliteres, hathengeres motorokon, és az 5-ös szériás GT-n. Januárban már az X1 xDrive28i új, kétliteres motorja is ezzel a technológiával került forgalomba, ami 245 lóerőt és 350Nm-t teljesített, miközben átlagfogyasztása csak 7,9 liter volt száz kilométeren.

A belépő szintű BMW-k és a Minik is a TwinPower technológiával lesznek felszerelve, legyen szó akár három-, akár négyhengeres motorokról. Természetesen a benzinüzemű, illetve a dízelmotorokon is alkalmazni fogják, így teremtve meg a BMW motorok legújabb generációs családját a 2015-ös évtől kezdődően.