A bajor autógyártó bemutatta TwinPower technológiáját, mellyel tovább kívánja növelni motorjai erejét, azonban emissziós értékeit pedig le szeretné redukálni. A kettős turbó technológia a VW csoport TSI motorjait idézi, bár ott inkább a kompresszor és turbófeltöltő párosítás hódít.
A TwinPower technológiát először kisebb motorjain szeretné alkalmazni a BMW, így elsőként a három és négyhengeres blokkokra szerelik. Az új „bedplate" (csapágyházas, osztott kialakítás) feltöltők lényegesen könnyebbek mint elődeik így új dimenziókat nyújthatnak a kisebb hengerűrtartalmú motoroknak is.
A gyártó a kettős feltöltés mellé közvetlen benzinbefecskendezést, illetve változtatható szelepvezérlést is ad, melynek eredményeképpen nagyobb nyomaték és kisebb fogyasztás nyerhető ki a motorból. A technológia nem új keletű, már 2009-ben alkalmazták a háromliteres, hathengeres motorokon, és az 5-ös szériás GT-n. Januárban már az X1 xDrive28i új, kétliteres motorja is ezzel a technológiával került forgalomba, ami 245 lóerőt és 350Nm-t teljesített, miközben átlagfogyasztása csak 7,9 liter volt száz kilométeren.
A belépő szintű BMW-k és a Minik is a TwinPower technológiával lesznek felszerelve, legyen szó akár három-, akár négyhengeres motorokról. Természetesen a benzinüzemű, illetve a dízelmotorokon is alkalmazni fogják, így teremtve meg a BMW motorok legújabb generációs családját a 2015-ös évtől kezdődően.